söndag 22 september 2013

Renar

Ja, det är sant det blev ett inlägg idag också, skulle letat/plockat svamp men det har regnat hela förmiddagen så jag har fixat en del, plus att jag tittat igenom bilderna från Härjedalen lite mer noggrant, upptäckte då att jag har ovanligt mycket bilder på renar i år.
Bryr mej inte så mycket om kvalitén, fotat med mitt 18-200 och det blir ju sådär när det är lite avstånd och jag inte heller hinner ställa om kameran, tycker ändå det är  kul att ha dessa även för mej sällsynta djur på så många bilder, regnar det ytterligare en lördag/söndag så kanske det även kommer lite naturbilder såsmåningom;)
Den första bilden är urkass, men samtidigt lite kul tycker jag, fotat genom en skitig bilruta, men vem som har företräde över vägen råder det väl ingen tvekan om;-))
Tycker att Renarna även är söta bakifrån, så det får Ni också se en bild på!











Lunchen idag bestod av egenhändigt gjord Apfelstrudel, hoppas det slutar regna snart, samvetet säger mej att jag åt för mycket och behöver ut och bränna lite;)
Ha det gott!
annette

11 kommentarer:

Della sa...

Väldigt exotiskt för mig och kul att du visar.
Åkte till Linköping idag och hamnade i värsta regnvädret strax söder om Norrköping. Det bara vräkte ner. Förestår att bilderna lockade mer idag. :)

Anki sa...

Häftiga bilder på renarna! Tack för att du delar med dig!
Minns att det var gott om renar som med stor självsäkerhet sprang både på vägarna och utmed vägrenarna (:)) när vi åkte upp till Kirkenes... Stannade vid gränsen mellan Finland och Norge - tror renarna där var lite knäppa... de gick och plockade skräp ur papperskorgarna...
Ha en bra kommande vecka!
Kram

Gröna Anemone sa...

Jag lyckades ramla in på din blogg idag. Så härliga foton du bjuder på!
Ha en fin vecka!

Synnøve. sa...

Godmorgon i stugan.
Vilka fina bilder på renarna.
Har aldrig varit nära någon ren, sett genom bilrutan bara.
De på dina bilder ser så ståtliga ut.

Hoppas det är bra där hos dig.
Kram Synnöve.

AnnaKK sa...

Åh, vad roligt det skulle vara att nångång få se renar på det viset!

Ser fantastiskt vackert ut i Härjedalen så här års på dina foton i både detta och förra inlägget!

Blev ju ingen norrlandstripp för vår del i år, och det saknar jag verkligen...

Har även saknat dina inlägg här! Har tittat in på ditt instagram några gånger, men inte kommenterat eller så... Känns inte riktigt som min grej, det där. Men det beror väl mest på att min dumma mobil inte vill funka till det. <:-) Å andra sidan tar mobilen så usla foton, så det kan kvitta...

Ha det gott!!! :-)

BrittMarie sa...

Vad då urkass bild? Det såg jag ingen, men det är kul att få se lite renar. De är ju exotiska för oss här söderöver.
Jaaaaa, jag saknar verkligen dina inlägg men jag vet. Ibland känns det som man vill hitta på något annat. Kul att du skriver av och till i alla fall!
Kram

Pysselfarmor sa...

Ja renar är vackra djur med sina stora ögon.

Paula i pörtet sa...

Heeej, i hopp om ett livstecken tittar jag in, saknar dig så här i cybern! Hoppas du mår bra och njuter av brittsommaren
Kram från pörtet

Inger sa...

Vilka fantastiska bilder på renarna. Ser att du också inte bloggar så mycket..
Kanske du blivet fotograf nu istället. Jag har njutet så mycket av alla din bilder...
Ha en fin höst...kram

Ragnvi sa...

Morning! Det var längesedan!
Helt otroligt fina bilder på renarna! Var du nära dom?!
Men du...datumet?!
Kramen!
Ragnvi

Animatrio sa...

AWESOME PICTURES.