söndag 21 juli 2013

Varit på turné

Kände för att dra iväg lite hemifrån över helgen och då åkte jag på en tripp till södra Östergötland, ner mot Kisa, Ydre och Eksjö, det är så vackert i dessa trakter så åk dit om Ni aldrig varit där.
Fanns en plats som var det huvudsakliga målet och det var Smedstorps Dubbelgård som Ni kan läsa mer om här, sedan blev det en tur till Vackra Trästaden Eksjö som Ni kan kan läsa om här.
Hinner inte så mycket ikväll, måste fixa mat, duscha m.m. innan det är damfotboll på Tv, men det kommer mera som man säger.
Uppdatering, Sverige-Island spelades ju redan i eftermiddags ser jag nu, det hade jag ingen aning om;-)) Vann gjorde vi i alla fall!!




Ha en bra start på veckan!
anette

12 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vackert ställe det där ,kram Nette

Agneta and David sa...

Väntar alltid på MER av Dina fina bilder!;-)

Della sa...

Det där med dubbelgård låter spännande. Undrar om de kunde hålla sams? :)

AnnaKK sa...

Ja, det där är verkligen fina trakter. Som vi inte hann med på den senaste husbilsturen - men det är ju inom "närområdet" för att kunna klara av under en helg, så det kanske kan bli av framöver. Även glasriket (östra Småland) borde man ta sej en titt på innan det försvinner helt och hållet... Hade trott vi skulle hunnit det nu, men klockan gick visst för fort... Eller om det möjligtvis var hemlängtan som blev för stor!? <:-)

Anki sa...

Har tänkt på dig...
Vi var i Eksjö i torsdags... varmt varmt... sedan blev det Åsens by i tre dagar och nätter :) Helt utan kontakt med civilisationen.
Så många fina bilder från din resa i Skåne och spännande med Smedstorps dubbelgård - tack för tipset! Chutneyn... den ser verkligen god ut :)
Vi är just nu i Hästholmen - i valet och kvalet om vi ska åka hem eller stanna till i morgon :)
Kram

Jane sa...

Synd att det blir så långt att åka för en annan som bor i Norrland :) Verkar finnas väldigt mycket att se runt dina trakter. När mina föräldrar bodde i Ramsdal var man inte direkt intresserad av att åka runt med barnen, då hägrade badplatsen eller skogen med bär och svamp istället.

BrittMarie sa...

Sjuttsingen! Missade du fotbollen! Ja man kan ju inte hinna med allt. Inte när man ska ut och ta så fina bilder som du gjort. Eksjö är en fin stad, däremot den där dubbelgården, har jag aldrig hört talas om.
Kram

Anki sa...

Vi blev kvar i Hästholmen, men i morgon då ska vi åka hem till ogräset :)
Kram

Viola sa...

Håller med dig, är verkligen vackert i dessa trakter, underbara bilder som alltid, ha en fortsatt fin vecka, kram

AnnaKK sa...

Jag missade också Sverige - Island, eller fick åtminstone inte se mer än den sista kvarten eller vad det var. Vi var ju på utflykt med biodlarna och i det sällskapet kändes det inte riktigt "politiskt korrekt" att skippa fikat för att åka hem och glo på fotboll istället! <:-) Men matchen ikväll hoppas jag verkligen att jag ska få se från början till slut - och framförallt hoppas jag att Sverige tvålar till Tyskland rejält!! HEJJA!!! :-D

Tristan sa...

Nydelige sommerbilder.

Paula i pörtet sa...

Vilken värsting du är nu då, visar mig ställen som jag inte visste fanns! Eksjö ett vitt ark på min karta liksom dubbelgården, förstås. Nä jag skulle behöva några liv till för att ens hinna se landet jag bor och lever i.
Nu är det olidligt varmt för aktiviteter, åka bil utan AC med två jyckar är ingen hit, gå ut och orientera i skog o mark och slåss med alla insekter är heller inget skoj. Jag försöker hålla humöret uppe, duscha ofta, bada när jag får chansen, o längta....
Kramen