onsdag 10 juli 2013

Tur är väl det.....

Ja, att det regnar ibland så jag sätter mej ner och tittar igenom lite bilder, hamnade nu i Portugal som på något sätt hamnat lite i skymundan när våren och sommaren kom direkt när jag kom hem.
 Här ett fönster/balkong som jag blev så förtjust i, gillar verkligen färgerna och så blev det ju lite gratiseffekter när jag i redigeringen fick fram solen som jag tycker blev "maffig"!
Men riktigt rak tror jag inte att jag får bilden, huset lite snett, balkongen lite sned, fönstret lite snett, ja någonstans blir det ju då snett även i bilden!
 

Själv njuter jag av regnet idag, för det behövdes verkligen, snustorrt i skogarna och då blir det ju ingen svamp;)

Ha det så gott!

annette

5 kommentarer:

Della sa...

Har du sett antydan till svamp där ute? Kollegorna pratade om att det finns, men jag har inte sett något själv.
Balkongen ska vara lite sned och vind, det passar. Och snygga färger fick du fram.

annette sa...

Nja, endast sett lite kantareller som jag både plockat och ätit upp, en hel del kantareller jag såg innan Österlen har torkat, annars knappast sett någon annan typ av svamp!

AnnaKK sa...

Inget regn här idag - förutom några få stänk, kanske. Men mulet har det varit, och blåsigt. Och värmen tycks ha försvunnit för den här gången... Får nästan lite höstvibbar nu ikväll, när det är så pass skumt. :-(

Värmer upp mej med att titta på ditt eldiga foto!!! :-D

Jag har inte kollat efter svamp än, men det är nog inte omöjligt att det finns en eller annan kantarell. Mums!!! :-)~

Anki sa...

Oj! Vilken fantastisk bild - härliga färger och snygg redigering... som ett konstverk!
26 mm regn igår. Bra för svampen :)
Kram

Paula i pörtet sa...

Snyggt foto, jag gillar sånt som inte är perfekt, för vem är det? Dessutom blir det ointressant!
Dåligt med svamp hos mig, väninnan har rekat "säkra" ställen och det var helt tomt! Vi har haft mycket kallare här i Dalarna än dom haft uppe i Hälsingland för där kryllar det av svamp minsann, ingen rättvisa alls här i världen! Nå jag hittade EN citronslemskivling igår, den ska inmundigas med andakt idag till kycklingsalladslunchen!
Kram