måndag 8 juli 2013

Hornborgasjön Igen!

Ja, det blir några bilder till från vackra Hornborgasjön, fanns ju lite små skrattmåsungar att njuta av också, tycker den lille på första bilden på något sätt ser så stolt ut, vill verkligen visa att jag kan gå själv jag;)
Man kommer väldigt nära fåglarna som finns i närheten av gångbroarna, så det behövs inte alls så avancerade kameror som kanske många tror!




 Här är det återigen en fin sommardag, så det gäller att ta tillvara på det!

Ha en fin dag!
annette

9 kommentarer:

Anki sa...

Han ser verkligen lite kaxig ut, han på första bilden :) De ser lite fundersamma ut de två som står vända från varandra... den högra ser ut att fundera om den ska våga gå i... och så härligt med de betande djuren.
Mystiskt med hur du ser min blogg... ingen annan har sagt något - för mig ser den ut som vanligt och jag pratade med en av sönerna och han såg inte heller något konstigt... undrar hur det kan bli så?
Lite mer lagom varmt idag... lagom är bäst :)
Kram

Della sa...

Nu har jag läst igenom dina inlägg så att jag är "med".
Fint ser det ut där vid Hornborgasjön. Där har jag aldrig varit.

Della sa...

Hornborgarsjön, alltså. Stava rätt är inte alltid lätt. :)

Jane sa...

Så ljuvliga fåglar, vilken fjäderdräkt! Har aldrig varit vid Hornborgarsjön men det verkar vara ett bra ställe att åka till om man vill fota :)
Sitter just nu med fötterna i fotbad och hoppas på att jag inte ska tappa musen i vattnet :) Inte klokt vad skitiga fötterna blir när man springer runt barfota på kollo :)

AnnaKK sa...

Första gången jag såg en sådan skrattmåsunge fattade jag inte att det var en mås. :-) De ska ju inte vara bruna, liksom!?

Ser att Della är osäker på stavningen - och du också, faktiskt! ;-) Det heter nämligen Hornborga, och inte Hornborgar... Fast nog kan man tycka att det borde vara ett r med där - iallafall om man kopplar namnet till gamla riddarborgar och så där. Men det kanske man inte ska göra - jag vet inte vad borga betyder i sammanhanget!? :-)

Ska nu äntligen tala om varför jag inte bjöd in dej på en fika eller så, när du förmodligen passerade ganska nära här förbi i samband med din Österlen-resa... Makens farmor blev nämligen sämre, och gick bort i förra veckan. :-( Blir begravning redan nu på fredag. Antar att du också ska på en sådan snart...? Hoppas Österlen laddade upp dina batterier så du orkar med både den och allt övrigt som sedan kanske ska redas ut och ordnas upp.

Kram-kram!! :-)

annette sa...

Aha, Anna det har jag aldrig tänkt på, helt naturligt att skriva med ett r;-))

Anonym sa...

Såg att du hade rättat stavningen - man lär så länge man lever! ;-)

Tack för den extra kommentaren/förklaringen du skrev! Har förstått sedan tidigare att något "vad man nu ska kalla det" har funnits i familjen, men inte vetat riktigt vad det var/berodde på. Tack, för att du berättade lite mer! Och så glad jag blev för din skull ang det du hittade i lägenheten! Vilken himmelens tur att du kom dit innan de hade hunnit kasta bort! Man behöver ju veta vissa saker, som ibland bara ens föräldrar har svaren på, för att kunna bli och känna sej så hel som människa som vad det bara är möjligt att göra. Sen tycker jag du har så oerhört rätt i din formulering i dagens inlägg; att blodsband ibland inte betyder nånting. Visst är det så! Och det är oerhört tragiskt och sorgligt när det blir som i ditt fall tex - men det är ju faktiskt så att barn väljer aldrig sina föräldrar, men föräldrar väljer att skaffa barn, och därmed också att vara vuxna och ta ansvar och kämpa för sin familj. Vilket alla tyvärr inte orkar eller av andra orsaker inte klarar av... :-(

Bra att du har bestämt dej för att gå på begravningen! Och bouppteckningen ska du tveklöst vara med på, för bröstarvinge är alltid bröstarvinge. Du har samma rättighet som dina syskon vad de än eventuellt tycker och anser.

Kramar!!! :-)

/AnnaKK

Anonym sa...

PS!

Ifall ni körde Riksväg 23 ner genom Småland och över gränsen till Skåne, så passerade ni bara nån kilometer härifrån. :-)

/AnnaKK

Paula i pörtet sa...

Tur dom har simhud mellan tårna, riktigt blött och geggigt underlag får dom stå ut med! Men, så har dom säkert en massa delikatesser som gömmer sig bland leran..en stor fet daggmask kanske! Jag dreglar lite över nyaste Lumix-modellen, mycket bättre zoom. Tänk om vår ekonomi vore lite stabilare, även bra månader drar man sig från att handla för det kan bli två riktigt usla provisionsmånader helt plötsligt och då måste man ha en buffert. Annars har jag tänkt att nästa år då jag fyller jämnt ber jag barnen sala ihop det dom kan så får vi se om det räcker, "ler"
Kramen