söndag 14 juli 2013

Ale Stenar

Ale Stenar har jag inte besökt tidigare, trodde nog inte att det skulle vara så fantastiskt fint som "reklamen" säger, lite magisk morgon, för vi var helt ensamma där, helt förunderligt med tanke på hur många människor som besöker den platsen.
Ett litet aber är att jag inte har fått  riktigt "kläm" på hur jag ställa in kameran i Österlenljus blandat med soldis och moln, men det är bara att lära mer, för ljuset är väldigt speciellt, har fått många "utfrätta" bilder, vilket var evigheter sedan!
Första bilden är från vägen upp, sista bilden från vägen ner där vi tog en annan väg så vi kom ner till hamnen, och där blev det förstås en go "sillamacka".


 



Cirka tio grader svalare idag jämfört med igår, så det skulle varit bättre att göra långvandring idag istället för igår, lite svettigt var det, körde även stavgång på morgonen;)
Ha en fin söndag!
annette

6 kommentarer:

Della sa...

Vilket magiskt ljus du har fångat!

BrittMarie sa...

Vilka fantastiskt fina bilder från Ale stenar! Det är verkligen en magisk plats. Så fint vallmon blommar. Jag har varit där en gång för många år sedan, och nu längtar jag nästan tillbaka. Är din semester slut nu?
Kram

Anki sa...

Verkligen ett speciellt ljus - så fint! Har aldrig varit där, men förstår att det är en fin plats med magisk känsla. Efter att ha tittat på dina bilder och sett ljuset, stenarna och de blommande vallmoblommorna... så ja, nu vill jag verkligen se det med egna ögon. Sillamacka som avslutning på en skön morgonutflykt kan aldrig vara fel :) Ser fint ut där nere vid hamnen!
Ha det så bra nu - trots att semestern är slut. Vi drar iväg mot Småland idag och blir nog borta ungefär en vecka...
Kram

AnnaKK sa...

Ja, det där är verkligen en speciell plats - och vacker!! :-) Det är evigheter sen jag var där, och hade hoppats på en sväng dit i sommar. Men än har det ju inte blivit av - fast å andra sidan är det ju fortfarande mycket sommar kvar, så!

(Men jag blev nästan lite paff när jag läste dagens datum på tidningen... Hur sjutton kan det redan vara den 15:e??? 8-X)

Det måste vara ungefär en månad sen maken började sitt nya jobb - så då ska det väl komma en första löneutbetalning i slutet av den här månaden. Kan behövas, för just nu ser det lite osäkert ut angående min försörjning till hösten! Står bara som reserv till kursen jag har sökt, så blir jag inte antagen får jag ju inget studiebidrag... <:-I

Jane sa...

Åh, drabbades av "flashbacks", så många år sedan jag var där men minns fortfarande backen ned till hamnen och den ljuvliga rökta fisken vi åt. Har full förståelse för varför man anlade skeppssättningen där, så vacker plats! Otroligt att man kunde handskas med så stora stenar (väger visst ca 5 ton) på den tiden! Jag har fullt sjå att förflytta betydligt mindre stenar vid kollo :)

Paula i pörtet sa...

Är det vallmoblommor som är så röda och vackra tro? Fantastiskt ställe måste jag säga, känner lite historiens vingslag på dina fina foton. Jag tycker knepigast är att fota mitt på blanka dagen då ljuset är som skarpast och solen skiner. Har inte lärt mig hur jag ska få till det..
Hoppas du överlevde första arbetsdagen efter semestern!
Kramen