söndag 2 juni 2013

Titta vad jag hittade idag!

Inte blev det dåligt väder idag inte, visst lite molnigt är det, men varmt (kvavt) som sjutton, tog bl.a. en tur till "min trädgård" (Jordbruks/Floristgymnasiet) här i stan.
Blev lite förvånad över att redan nu hitta blommande pioner, ja för en gångs skull är jag säker på vad det är blomma, nämligen buskpion;)
Är det inte ovanligt tidigt, eller är jag ute och "cyklar", fast det fanns bara två utslagna blommor, resten knoppar, det här är en av mina verkligt stora favoritblommor!

 

 
 Så har även den helgen försvunnit alldeles för snabbt, undrar när jag skall ta tag i detta med att städa inifrån och ut efter renoveringen, kanske lika bra att vänta tills alla hus är klara;)
Ha en fortsatt fin söndag!
annette
Uppdatering, läste just att vi har en Klass 1 varning över oss vad gäller regn och åska framåt kvällen, inte så underligt då att det är kvavt !

5 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Vilken vacker pion, vita är väl ganska ovanliga?
Jag tycker allt är tidigt, snart blommar redan lupinerna hos mig, de ska blomma vid midsommar! Det enda som snart är kvar är blåklocka och prästkrage och rallarros...
Vi fick en urladdning igår kväll, men ändå känns det kvavt även idag trots att solen lyser med sin frånvaro. Det kommer nog ett bakslag, var det rentav sommaren som passerade....
Kramen

Della sa...

Blev det någon åska? Inte ett regnstänk här och inget muller heller. Tack för det.
Mycket vacker blomma.

Della sa...

Svar: Det blir en knäppig rundtur från Marseille till Sardinien till Sicilien till Malta till Edinburgh och sedan hem. :) Då gäller det att bestämma sig för "rätt" kamera.

BrittMarie sa...

Mina pioner har inte slagit ut än. De har bara knopp. Men så har jag inte denna fantastiskt fina vita sorten.
Kram

AnnaKK sa...

Så vacker!! :-)

Buskpionerna blommar tidigare än bondpionerna mfl arter, vill jag minnas. Men överlag så tror jag faktiskt att våren i stort sett har kommit ifatt sej själv nu? Det som brukar blomma nu gör det, eller är åtminstone på god väg att slå ut. :-)