söndag 16 juni 2013

Stensjö By

Japp, det var där jag var igår, var för ett par år sedan i Bråbygden som också finns i närheten av Oskarshamn.
Jag är ju lite barnsligt förtjust i dessa områden, men hann inte med Stensjö By den gången, glad att jag kom att tänka på det igår, för jag tycker dessa fantastiska platser gör sig som bäst i försommargrönska, var betydligt blåare himmel, varmare och mindre blåst än vad det här, ljuvlig dag helt enkelt!
Undrar om jag slår mitt eget rekord idag vad gäller antalet bilder i ett inlägg, men jag njöt så oerhört av dagen igår och det sitter kvar idag, tänk vilken ynnest det är att få gå omkring en hel dag i denna grönska, njuta av alla gamla fina hus, blommor djur och så alla gamla gärdesgårdar!
Kommer nog mer från denna dag för idag blev det bara själva byn och naturen i stort, finns ju smått också;)
Finns ju en del att läsa på nätet om denna plats, lägger in en länk här!













Farligt att sätta sig på morgonen med bilder, blir gärna fast vid datorn då, men nu skall jag sätta fart och gå ut innan regnet kommer igen!
Ha en fin söndag!
annette

2 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Vilka bilder med fantastisk blå himmel.
Riktigt gammal idyll, om detverkligenvar så idylliskt då kan ju diskuteras.

Önskar dig ett bra avslut på helgen och en bra arbetsvecka!

Paula i pörtet sa...

Men så vackert, dit vill jag också! Förstår precis hur mycket du njöt! Och så välmående byggnaderna var, de som finns i mina trakter är ju kraggeliga ruiner mest...
Men, inte ens i en gammaldags by slipper kossorna blafforna i öronen, sorgligt men sant...
Ser fram emot flera foton från detta lilla paradis med underbara gamla gärdesgårdar.
Kramen från ett regnigt och rastlöst pörte