onsdag 5 juni 2013

Sagres

Nästan så långt ut mot väster i Portugal man kan komma finns det en liten by som heter Sagres, kanske inte så mycket att se i själva byn, men kustremsan var fantastiskt vacker att se, får ofta en underbar känsla av frihet på sådana här platser! 
Kommer kanske fler bilder från den dagen, skall se om jag hittar några bilder för att visa hur mycket det blåste, vi fick nästan gå dubbelvikta för att komma åt det håll vi ville komma, hittade även den vackra gula blomman som växte rikligt i den karga miljön!

 






Önskar alla en fin helg, själv inte ledig på fredag, det hade suttit bra annars;-))
annette

6 kommentarer:

Ninni sa...

Jag kan föreställa mig hur blåsigt det var! Det finns ju inget som stoppar vinden. Dit eller till Cabo de Sao Vincente brukar vi åka när värmen är för svår. Det är alltid några grader kallare och blåser så skönt då. Härliga bilder som får mig att längta ännu mera ;)
Jag jobbar också fredag...visst hade det varit skönt att vara ledig.
Ha det bra!
Kram Ninni

Bonnfrua sa...

Vilket vackert foto på den gula blomman! De starka färgerna på himlen och havet ä så underbara.

Jobb fre o sönd., slipper lördag då jag bara jobbar halvt. Segt det där med lågt hb, men det tar sig så sakteliga.

Önskar dig en trevlig nationaldag.

Anki sa...

Suck... såå fina bilder igen! Den gula blomman - underbart ljus...
Skönt att vara ledig, men ändå saknar jag gemenskapen med några av mina arbetskamrater...
Ha det gott!
Kram

Della sa...

Ah! Där jag har jag varit - men det var länge sedan. Blomman ser ut att ha en ljuskälla inbyggd.Snyggt!

AnnaKK sa...

Vilka platser du har varit på - iallafall ser de alla lika fina och spännande ut på dina foton! :-)

Jag har inte känt mej ledig på jag vet inte när... Men bara jag får inskickat min hemtenta, så hoppas jag innerligt att sommarlovskänslan vill infinna sej! Vaknade ganska tidigt i morse och typ det första jag tänkte på var den där sabla tentan, och att jag nog måste ändra lite i texten iallafall - trots att jag ansåg mej klar med den igår. STÅNK!!!

Hoppas du får en härlig lördag och söndag - och fredagkväll!!! :-D

Ha det gott!!! :-)

Paula i pörtet sa...

Kommer att tänka på att livet är alltför kort, hinner inte med att se allt man vill. Tänk, många reser inte alls under sin livstid utan blir kvar där man är född och uppvuxen. Själv har jag ju problem med hälsan nu så några längre resor är inte att tänka på, men jag har tack o lov hunnit se lite av världen i alla fall. I nästa liv kanske man kan önska att man blir en fågel, då får man verkligen se världen!
Hoppas klämdagen går fort så du får njuta av helgen
Kramen