måndag 3 juni 2013

På Fiskmarknad i Lagos

På fiskmarknaden i Lagos fanns det fula fiskar, söta fiskar, tjocka fiskar, smala fiskar, stora fiskar, små fiskar i princip fanns alla fiskar utom odlad Norsk lax:)
Helt fantastiskt utbud, önskar bara att vi vetat vad det var för fiskar, fick för oss köpa fisk där en dag, jag var helt övertygad om att vi köpt kotlettfisk, men efter att vi tillrett den fisken så konstaterade vi att det var det inte alls;-))






Ingen åska och inget regn vare sig i natt eller idag, skönt när SMHI spår fel åt det hållet, i alla fall vad det gäller åska!
Ha en fin kväll!
annette

7 kommentarer:

Della sa...

Gillar inte åska speciellt mycket (understatement) men däremot gillar jag att gå på fiskmarknader. Sådana som den du visar. Hur smakade "kotlettfisken" då?
Tror du har helt rätt var gäller Nikon och allra minsta kameran. Jag kommer tillbaka till den varianten hela tiden. :)

annette sa...

Smaken var det inget fel på, men konsistensen och antalet ben var ingen "hit";)

Inger sa...

Åh vilka underbara fiskar...det är ju underbart med dessa olika fisksorter. Och brukar smaka mums...såg verkligen fräscht ut..
Ja du jag är oxå glad när åskan håller sig borta..
Ha det bäst,,,kramen,,

Inger sa...

Jag scrollade ner här och såg dina inlägg från Lagos...herrejii vad du är duktig på att fotografera..
Jag häpnar....så underbara bilder.Det är så jag tappar hakan...kram duktiga du...

Anki sa...

Oj, det var en väldig massa olika fiskar... inte lätt att veta vad man ska köpa... Fina bilder blev det! Jag vill också gå på fiskmarknad :) Vi är på rull med husbilen igen... ikväll står vi i Norrtälje. Undrar hur natten blir... hoppas Lasse sover lika bra i passagerarstolen som i fåtöljen hemma, för sängläge är fortfarande inte att tänka på...
Ha det gott!
Kram

Paula i pörtet sa...

Fina firrar detdär. Jag är så kass på att laga fisk, i min barndom åt man strömming och någon enstaka gädda nån gång. Ingen i familjen fiskade. På torget i Hfors fanns färsk fisk till försäljning men jag tror inte mamma kände sig bekväm med att tillaga den. Däremot minns jag när hon handlade kräftor, levande, på torget. Dom transporterade hon hem i en hink i bussen! Där låg dom o krälade o försökte ta sig upp över hinkkanten...
Blev fisken ni köpte god?
Kramen

AnnaKK sa...

Uuuh, jag tycker nästan det luktar fisk om de här fotona!? 8-X Alltså, jag har lite svårt för lukten av rå fisk - när den väl är tillagad är det nånting helt annat!! :-D

Vad gott det hade varit med lax till middag idag tex!! Men det blir nog snarare Mamma Scans köttbullar... <:-) Skickade med maken en massa lättlagad mat i den vägen nu när han skulle ligga ute på jobb i veckan som var (bodde i husbilen), men eftersom han har blivit utbjuden på middag varje kväll så var ju allt med hem igen. Så nu vet vi vad vi ska äta den kommande veckan! <:-)