tisdag 11 juni 2013

Ljuset i tunneln

Kanske hittat tillbaks till glädjen i fotandet igen, vet inte säkert, men jag har varit så enormt trött på att syssla med traditionella bilder och bildhantering under en längre tid, så nu jäklar tog jag tag i det här och tänkte lite annorlunda;)
Har förutom på den första bilden som får symbolisera ljuset i tunneln beskurit väldigt hårt, och sedan förstorat upp den biten och dragit rejält i reglagen, inte tänkt så mycket att allt måste vara med, tagit den del i bilden som känts rätt, kanske svårt att förstå hur jag tänkt, men jag vet och det är huvudsaken;)
Säkert lite snett här och där i bilderna, men då skall Ni veta att det var ännu mer snett i verkligheten, plus att jag gillar det lite ruffiga och inte det perfekta!





Men det var inte det här jag skulle gjort ikväll, solen lyser och nu måste jag ju ut och njuta också, börjar inte jobba förrän vid sju imorgon så jag hinner det också:)
Ha det bra!
annette

8 kommentarer:

Della sa...

Här har du gjort spännande saker. Verkar helrätt et där med att bara ta de saker som är intressanta i bilden. Snyggt blev det.

BrittMarie sa...

Jobbar du i photoshop, lightroom eller något annat? Jag hoppas jag också kan lära mig bearbeta bilderna lite bättre så småningom. Jag gillar ljuset i tunneln!
Kram

Bonnfrua sa...

Vilka häftiga redigeringar du fått till!
Här är det glest också med fotande och bildhantering. Hoppas att även min lust återkommer...
Men nu har barnen snart sommarlov och jag semester (jag som inte precis förtatt mig i vår), så vem vet???

Önskar dig en bra fortsatt vecka!

lilah sa...

Verkligen häftiga bilder! Precis i min stil - jag gillar också det där ruffiga... ;-)
Ja det är svårt ibland att beskära! Det är lätt att tycka att "ja men alltihop på bilden är ju bra/fint!"

Men du har gjort ett bra jobb!!

Ninni sa...

Snyggt! Fotot på dubbeldörrarna är helt underbart! Jag blir sugen på att ta med kameran ut en sväng när jag ser det här. Det blir alltför sällan. Nu har vi varit på besök i Linköping ett par dagar och hjälpt dottern med ett byggprojekt. Kameran var ju med men det blev inget fotat tyvärr. Nu ska vi bara fira en student imorgon och sen packa inför resan ;)
Kram Ninni

AnnaKK sa...

Ja, släpp loss kreativiteten bara och se vart det landar!! :-) Grunden till en egen bildstil har du ju redan - även om dessa foton är annorlunda så skulle jag ganska säkert ha kunnat säga att det var du som låg bakom dem även om jag hade fått dem anonymt presenterade för mej. (Iallafall om jag hade fått i uppdrag att sortera ut dina bilder ur en lagom stor anonym hög!)

Anki sa...

Den där första bilden är suverän... så skönt ljus! Ja de andra är också bra, men den första... wow!!
Kul att våga beskära och att våga dra lite extra i reglagen - hur snyggt som helst! Känner att jag måste börja träna - vill också göra sådana tuffa bilder :)
Ha det gott!
Kram

Paula i pörtet sa...

Du har ju så fantastiska motiv så jag inte kan begripa hur du tröttnat, hihi Annat är det med mig som bara har den ständiga skogen och de ständiga små sjöarna att visa. Gissa om jag också tröttnar ibland! Men, jag kan inte gärna börja fota porträtt eller macro eftersom jag inte har den utrustningen utan får helt enkelt försöka använda fantasin.
Har du klart med nästa resa eller pågår planering?
Kram