fredag 24 maj 2013

Storkar fanns det gott om i Faro

Oh, vad jag önskar att jag haft ett riktigt teleobjektiv när jag upptäckte att det fanns häckande Storkar på en hel del av dom höga byggnaderna inne i Faro.
Regntunga skyar finns det gott om på bilderna, men det visade sig att det blev ännu sämre bilder när det var soligt så jag som knappast sett en stork tidigare är ändå lycklig över dessa bilder, för Storkungar har jag definitivt aldrig sett tidigare!




Gått riktigt bra att arbeta lång dag, men det är klart möts man av varma kramar och ett välkommen tillbaka så går ju allt!

Regntunga skyar även här idag, men det är bara att köpa även det!
Ha en fin kväll!

annette

6 kommentarer:

Pumita sa...

Inga bebisknyten men läckert så det förslår! :)

Della sa...

Coola bilder!

Bonnfrua sa...

Så härliga bilder och vilken härlig semester du verkar ha haft! Bara slappa och långa promenader.
Och så härligt att mötas av en kram när man kommer till jobbet! Sörping verkar va ett lyft....

Jane sa...

Wow, vilka bilder! Du fick ju till det trots avsaknad av riktigt tele. Det var länge sedan jag såg en stork. Förr, när familjen åkte på bilsemester varje år, stannade vi alltid till i en av Hamburgs "förorter" hos min fd mans faster. Där fanns det massor av storkar så barnen var alldeles till sig. Tror de gick med näsan i luften hela tiden för att hitta storkbon :))

Paula i pörtet sa...

Du kom inte hem med några bebisar får jag hoppas, hihi, jag har aldrig sett en stork i hela mitt liv, helt underbart att ens få se på bild! Läser vidare..

Anki sa...

Härliga bilder - du kan vara mer än nöjd med dina storkbilder!
Visst är det något alldeles speciellt att få se stork så här :)
Inget kul kanske att börja jobba igen, men det måste kännas bra att få sådant mottagande :)
Önskar dig en fortsatt fin helg!
Kram