lördag 25 maj 2013

På "min" Slåtteräng

Vilken fantastiskt fin dag dag, vaknade tidigt och var pigg som en "pelikan", ute och "stavade" redan vid sju, tänkte väl sedan redigera mer Portugalbilder, men vädret var så fint så det får vänta.
Åkte istället ut till min kära slåtteräng, aldrig varit där så här tidigt och det inser jag idag att det varit fel att vänta på på slåttergubben m.m, fanns ju massor av små blommor.
 Är så fantastiskt att krypa omkring där på alla fyra och leta efter de små blommorna, för smått är det, de största blommorna idag var nog ängsviolerna som är knappt en cm stora!
Känns inte som det var länge sedan jag var i dessa trakter och då var det massor av snö, helt otroligt så snabbt allt sker i naturen!






 






Ha en fortsatt fin helg!
annette

6 kommentarer:

Anki sa...

Såå vackra blommor... underbart!

Ninni sa...

Vilka små skönheter! Ja det krävs nog att man lägger sig ner för att kunna upptäcka dem.
Hoppas du får njuta av det vackra vädret idag också.
Kramar
Ninni

Jane sa...

Vilken mångfald av blomster! Härligt att se blommor jag minns från det jag var liten. Då tyckte jag att det var kul att plocka och pressa blommor, var riktigt duktig på alla namn ... vissa finns kvar i minnet , andra är helt borta :)
Underbart vackra bilder!!!
Hoppas du får en lika fin dag idag. Själv måste jag till apoteket för att fylla på allergimedicin. Var ute hela dagen igår i trädgården och det straffade sig :(

Della sa...

Vilka fina små blomster du har hittat på din äng.

Paula i pörtet sa...

När man ser dina fantastiska macrofoton blir man ganska sugen på en bättre kamera, men va fasiken, jag vet ju att jag inte orkar släpa med mig något objektiv när jag går ut. Jag nöjer mig med att njuta av dina och andra duktiga fotografers alster. Ser att du fotat gökärten, den käkar jag upp så fort jag får syn på den, söt och god och vacker i sallader. Hoppas den snart visar sig hos mig också. Läser vidare...

mathilda kinde sa...

Fina :D