onsdag 8 maj 2013

Hej Då !

Stänger ner här ikväll, tvätt, packning m.m imorgon, arbete till 17.00 på fredag, sedan iväg lördag morgon!
Att hitta sådana här dörrar som på bilden tycker jag om, alltid spännande att "glutta" in i och se vad som finns innanför, att åka till Portugal är ännu mer spännande då jag aldrig varit där!
Har hittat en del vandringsleder, en intressant Nationalpark som nog skall utforskas också, sedan måste vi ju undersöka Lagos och Faro dom städer där vi kommer att bo, någon liten fiskeby en tidig morgon hoppas vi också hitta!
Blir nog en resa där lugnet kommer att råda, inte fara runt så mycket, är rejält slutkörd efter "stöket" hemma och en tuff period på jobbet.
Vad vi skall njuta av i övrigt är den rikliga tillgången på färsk fisk och goda lite lagom svala vita viner, ligga på stranden är vi inte intresserade av, sitta i skuggan och läsa är däremot en njutning!

När jag kommer hem efter 10 dagar så hoppas jag att allt vad renovering heter är klart, spännande att få se det färdigt!

Ha det så gott!

annette

14 kommentarer:

Ninni sa...

Oj, vilken slump att jag tittade in här när du precis är på väg till Portugal och mina hemtrakter (åtminstone nästan)
Lyckost! Jag längtar så mycket dit även om det är fint här hemma också.
Vi håller till i Burgau som ligger ca 1 mil väster om Lagos. Där går också gränsen för nationalparken som sträcker ut sig västerut mot Atlantkusten. Från Lagos kan man gå längs havet bort mot Sagres. Det finns massor av härliga stränder på Altantkusten. Vi har sett rätt många men långt ifrån alla. Jag älskar att promenera på Praia de Castelejo och där finns också en café/restaurang där man kan äta lunch eller bara en kaffe.
Hoppas du får en jätteskön resa! Nu måste jag verkligen hålla koll på din blogg ;)
Hör av dig om du undrar över något...kanske kan jag svara.
Kram Ninni

Jane sa...

Åh, vad härligt det låter! Hoppas du får en riktigt avkopplande och fin vistelse i Portugal med bra väder och god mat. Njuuuuut! :) lite avundsjuk är jag nog, ska medges.

Pysselfarmor sa...

Så gött du kommer att ha det och njuta kommer du med all säkerhet att göra ;-)

Anki sa...

Kommer säkert att bli en helt fantastisk resa! Verkar helt underbart när du berättar :)
Tycker jag känner igen dörren... men det finns kanske mystiska dörrar på andra platser :)
Ha nu en riktigt skön semester!
Kram

AnnaKK sa...

Ha en jättefin resa och njut i fulla drag av både sevärdheter, mat och vin!! :-)

Kramar!!!

Paula i pörtet sa...

Ja inte behöver man ligga med sand mellan tårna, det gillas inte! Du kommer att får en härlig ledighet med rekreation och vila och upptäcka mycket nytt som lyfter ditt sinne! Ha en underbar resa, jag längtar redan efter foton!
Kram

Arto sa...

Hej
Jag är sent ute som vanligt.
Detta läser du ju när du är tillbaks i vårvarma Sverige.
Hoppas att resan var avkopplande och intressant.
Jag väntar med spänning på att få läsa hur kompakten har fungerat under resan.

Välkommen tillbaka ;)

Mvh Arto

BrittMarie sa...

Oj vilken spännande dörr. Hoppas "dörren till Portugal" blir lika spännande! Jag önskar dig en trevlig resa med många upplevelser. Det blir kul att få se dina bilder.
Kram

Djursonen sa...

Jag vill bo i det där rummet.

Inger sa...

Men vilken spökdörr...
Vad trevligt med en vårresa..Det låter som en perfekt resa..och tänk fisk och vitt vin..mmmm.
Madeira ligger ju i Portugal oxå och där åt vi en jättegod ful fisk. Ha en underbart fin resa det är du väl värd...kramizar..

ps3 jailbreak sa...

I blog quite often and I really appreciate your content. The article has really peaked my interest. I am going to bookmark your site and keep checking for new information about once a week. I subscribed to your RSS feed as well.

Ragnvi sa...

Morning mitt i resan! Hoppas du har det bra långt där borta! Och hoppas du delar dina vackra foton med oss sen!
Kramen!
Ragnvi

Della sa...

Nu börjar väl resan närma sig sitt slut, så jag önskar dig redan nu välkommen tillbaka. Hoppas du har många bilder med dig i bagaget. :)

Pumita sa...

Jag får säga som Della, du är väl hemma snart... tur för oss som vill se en massa härliga Portugal-bilder! Ha det gott till dess! :)