torsdag 23 maj 2013

Det gäller att behålla semesterkänslan

Och det kan jag ju göra genom att titta på bilder, i tisdags som var vår egentliga sista dag hade vi en fantastiskt skön morgon/förmiddag, klarblå himmel och ingen blåst, så vi var uppe före tuppen och såg till att komma ut tidigt och så kom vi med första båten till Ilha Deserta, samma ö som bilden var från igår.
Fantastiska stränder att promenera på, kommer mer bilder senare för det var inte bara stränder, när vi vandrade runt ön så kändes det bitvis som vi var på fjällvandring!
Tyckte det kändes lite konstigt idag när jag tog på kläder jag inte haft på två veckor, vet Ni jag har trots en massa god mat och vin gått ner 1,7 kilo på två veckor, det är väl så att vi har gått mycket mer än jag varit medveten om, och så är ju det här med att sitta ner i lugn och och äta mat, även om vi ätit gott så är det ju ingen fet mat vi njutit av.
Och så en sak till, jag är solbränd, måste vara luften som gör det och det har ju varit varmt när solen väl varit framme, och solkräm har det ju inte känts som jag behövt heller, bara positivt med det väder vi haft egentligen!

Ha en fin kväll, här regn och plus nio grader;)

annette

8 kommentarer:

Della sa...

Vilket ställe! Där skulle jag inte ha något emot att gå. Det hela verkar så avstressat och trevligt. Riktig semester. :)

BrittMarie sa...

Wow, vilka fantastiska sandstränder! Vad roligt att höra om dina semestrar med vandringar och avkoppling. Bilden på mannen i hängmattan är ju för bra!! Välkommen hem igen då. Hoppas lägenheten är i ordning nu och att blommorna i garaget lever. I morgon åker jag till Visingsö, exotiskt för mig :)
Kram

Ninni sa...

Ännu ett ställe jag vill åka till! Vilka härliga bilder från Ilha Deserta! Nu längtar jag ännu mera...

Pumita sa...

Åååh, jag tar ett djupt andetag! Önskar att jag kunde knäppa med fingrarna och bara förflytta mig dit på en gång. Underbart!

Pysselfarmor sa...

Fantastiskt vackert....horisonten långt där borta - precis som i fjällen. :-)

AnnaKK sa...

Hej, och välkommen hem igen!! :-)

Här hade vi ju två dagar med sommarväder (förra fredagen och i lördags), så om det var den enda sommaren vi får här i Sverige i år så var det ju synd att du missade de dagarna... <:-) Men å andra sidan - att få traska på en sådan strand och utmed ett sådant hav... Det slår det mesta!!! Så vackert! 8-)

Här har vi sex grader "varmt" nu på morgonkvisten, men solen är framme så kanske-kanske att man kan våga hoppas på en tiogradig ökning frampå dagen!?

Trevlig helg på dej!!! :-)

Anki sa...

Vilken underbar strand... ser helt fantastiskt ut!
Ska bli kul att få se mer bilder vartefter :)
Hotellet Sundbyholms slott ligger granne med det "äkta" slottet - hus nr 19 bland mina 100.
Tycker faktiskt synd om dig som måste jobba idag, men det är bara att återvända till verkligheten...
Ha det gott och ha en fin helg!
Kram

Jane sa...

Vilken fantastisk strand och så underbart med "ensamheten" ... inte så proppfullt med turister :)