torsdag 30 maj 2013

Det fanns fina strandfynd också!

Ja. det fanns otroligt mycket snäckor och annat vackert på stränderna också, för första gången på många år plockade jag med mej snäckor hem, kunde ha blivit övervikt på planet hem, men det gick vägen!
I en del länder är det inte tillåtet att plocka med sig snäckor, men jag har inte läst något om detta i fallet med Portugal!





Har inte hunnit titta igenom alla bilder ännu, måste ju jobba också, annars blir det ju inga pengar till nya äventyr;)
Och nu skall jag ut och röra på kroppen, efter dagsregn så blev det en underbar kväll!
Ha det gott!

annette

4 kommentarer:

Della sa...

Pengar till nya äventyr känns viktigt att få in, så du får väl titta lite i helgen. :)
Fina snäckor och annat på stranden. Jag brukar vilja ta med mig en massa snäckor hem, men brukar besinna mig och lämna dem kvar. Fast från Benin tog jag faktiskt med mig några.

AnnaKK sa...

Ja, ett och annat semesterminne från dessa ljuvliga stränder måste du så klart få ta med dej hem!! :-)

Här har vi plötsligt kunnat lägga ner projekt spara ihop semesterpengar, för i och med att maken är på gång att byta jobb så blir det nog ingen semester i år... :-I Å andra sidan blir det ju lön istället - som vi kanske kan spendera på något extravagant nästa sommar!? :-D

Paula i pörtet sa...

Men nu blev jag så nyfiken, vad gör du av alla snäckor du plockat. Arrangerar du dem på en hylla eller fönsterbräda kanske? Kan ju bli en otroligt fin "installation"!
Kvavt så in i baljan, vi åkte iväg med fikakorgen, men att gå längre promenad var inte att tänka på. Tack o lov inga mygg i sikte dock.
Ha en fortsatt fin helg/Kram

Ninni sa...

Är du också en samlare av strandfynd ;) Ja även annat intressant från skog och mark följer med mig hem, jättelika barr och kottar,vackra pinnar med mossa på. Ibland rensar jag ut och slänger men vissa saker har ja haft i många, många år. Visst är det lite synd att behöva arbeta så här års...Den absolut finaste tiden på året. Men lönen behövs ju.
Kram Ninni