fredag 5 april 2013

Lova att inte "skvallra"

För jag har köpt en ny kompaktkamera, säg inte annat än att den är fin i "retrostil", går att göra en del manuella inställningar och så går det att fota både i raw och jpg, har inte fått den än, beställde igår och den kommer nog på måndag!
Ville ha en bra kompakt som kan följa med överallt i väskan, systemkameran är ju för stor och tung för att släppa med i vardagslag eller när jag är ute på diverse äventyr, tror också den blir super till gatufoto vilket jag gillar skarpt!




Ha en fin helg, hoppas vi får se solen!

annette

8 kommentarer:

Jane sa...

Oj, vad spännande! Det ska bli kul att se hurdana bilder det blir av den :) Såg på Aftonbladets hemsida att det fanns en minikamera (12 megapixlar)som tog riktigt bra bilder - kanske något för en fegis som jag till gatufotografering, ha ha.
Idag har jag monterat alla bilderna åt köparen, ska lämna över dem i veckan som kommer. Köpte lite nya färger så jag kan göra fler :)
Långpromenaden gick till kollo idag, där hade det kommit upp ett par tuvor med snödroppar, vintergäck och på julrosorna var det knoppar, så härligt!

Artlover sa...

Va, kul! Själv funderar jag att köpa Fujifilm Finepix X100s, som också har retrokänsla. Vill också ha en mindre kamera som komplement till min stora systemkamera.

Ragnvi sa...

Morning! Jag har ju aldrig haft nån stor systemkamera...måste ha en som får plats i fickan på hundpromenaderna! Fast ibland har jag saknat en större...Hoppas du blir nöjd med retrokameran!
Har läst ikapp hos dig o såg folk som flöt...maken o jag badade fötter o ben o skor o byxor igår! Trampade genom isen nere vid bryggan...jisses vad kallt o dyigt det var, fniss!
Kramen!
Ragnvi

Anki sa...

Grattis - vilken häftig kamera! Jag har ju ingen "riktig" systemkamera, men önskar mig en ibland... har en kompaktkamera av större modell och en liten "fickkamera". Den lilla ligger alltid i fickan - tyvärr är luckan till batteri och minneskort trasigt, så jag få ha en gummisnodd om... men det funkar :)
Ha en trevlig helg!

Paula i pörtet sa...

Kul, märker att de flesta som har systemkameror också har en kompakt som fick-kompis. Jag ska väl uppgradera mig om inte alltför länge, men jag tror jag håller mig till Panasonic som jag vant mig vid. Människan är ett vanedjur sägs det ju.
Vet du, här snöar det, jippi, NOT!
Kramen

Della sa...

Ser så fin ut. Habegäret började göra sig påmint direkt. :)

AnnaKK sa...

Vad KUL!!! Hoppas paketet dyker upp idag - det är ju så jobbigt att vänta och vänta och vänta!! :-D

Om man vill ha en kamera som syns ska man absolut satsa på en sådan - den är som ett smycke!!! :-) Ska bli spännande att få se foton från den framöver - tror absolut att de kommer att bli till belåtenhet!!

Daniel Von Schedvin sa...

Berätta vad du tyckte! Ser intressant ut:)