måndag 1 april 2013

Kommer inte blommorna till mej så går jag till dom...

Ja, så är det!
Har ju Jordbruksgymnasiet/Floristutbildningen precis i närheten, där är det lite dåligt med tidiga blommor, men så odlar ju kommunen en massa blommor också.
Vid infarten till deras anläggning står det endast tillträde under arbetstid, men varje gång jag varit där senast igår, så står grindarna vidöppna, så då går jag in;)
Växthusen kommer jag ju inte in i, men det finns ett par soliga "släntar" där jag brukar hitta blommor att fota, har man inte egen trädgård får man ju hitta andra sätt för att få njuta av vackra blommor, speciellt i år då kommunen pga. kylan ännu inte satt ut några blommor.
Krokusar gillar jag skarpt, men undrar om jag inte blev ännu lite lyckligare över att hitta några Scilla!




Idag har det varit fantastiskt skönt, faktiskt suttit i solen någon timme, hoppas nu att nätterna snart blir varmare så "råisen" försvinner, ett rent helsicke att ta sig fram emellanåt.

Ha en bra start på veckan!
annette

7 kommentarer:

Della sa...

Verkar som om vi får behålla de kalla nätterna ett tag till. Måste ställa in cykeln i hallen när det är så här kallt på nätterna för annars fryser någonting i bakhjulet och det går inte att trampa... Lite trött på det.

AnnaKK sa...

Idag har iallafall snön runt ett av våra äppelträd töat bort så jag kunde plocka bort grenarna jag knipsade av på det för jag vet inte hur länge sen... Och bland dem hittade jag minsann lite bladspetsar till vårlökar, så snart ska förhoppningsvis snödropparna få lite sällskap där. :-)

Är klar med tentan nu, fast jag ska läsa igenom den några gånger till innan jag mejlar över den till läraren nån gång imorgon. Ska bli skönt att lägga den bakom sej sej! Och påbörja nästa delkurs... :-)

Gert Jan Hermus sa...

Spring! It makes me happy! ;-)

Greetings from the Netherlands,
DzjieDzjee

Jane sa...

Härligt med lite vårfägring :) Jag har inte ens köpt hem några påskliljor i år, brukar alltid göra det och spara lökarna för utplantering vid kollo. Solen tar verkligen på snön nu, resultatet blir gigantiska "insjöar" som fryser till under natten. Skridskor och hjälm på när man går ut med hunden ;))
Ps. kul att du gillade mina bilder, lovar att fota de nya så fort de blir klara :)

S-A Sandberg sa...

Ääääänligen vår!
/SA

Anki sa...

Sköna vårblommor... helt ljuvligt!
Visste inte ens att man får gå in vid kommunens odlingar... är det de nere vid Sylten eller finns det någon mer stans?

Paula i pörtet sa...

Tack söta rara för dom bilderna, det är det enda som saknas hos mig, färgglada vårblomster!
Kram