söndag 7 april 2013

Äter ljuvlig choklad och fikar istället!

Var ute en sväng och letade efter tussilago och blåsippor, kall blåst, ja det vande jag mej väl vid, men när det började snöa så gav jag upp och åkte hem och fikade istället.
Fick i fredags en kartong med jättefin choklad som tack för att jag är trogen kund på en firma, hade inte öppnat den, men nu blev det av, och det blev en stund av njutning, nu gäller det bara att lägga locket på och försöka glömma att den asken finns;)
Dom tre sorterna på bilden var urläckra!


Blir inte mycket bloggande nu, finns inte mycket att fota ute och så blir det nog aningens rörigt här i veckan när renoveringen av huset startar, mina fönster skall bytas ut med start på torsdag, måste klura ut hur jag skall få bort allt som står i vägen utan att behöva bära ner till källaren, blir väl att trava upp till taket:)

Ha det så bra!
annette

3 kommentarer:

Della sa...

Här har det tinte snöat, men väl blåst. Har både rensat i rabatt och skyfflat snö.

Anki sa...

Smaskigt... perfekt att trösta sig med! Aprilväder... samma här - sol, snö, hagel och så sol igen.
Tack för din kommentar - kul med fåglar - det är mycket mer tur än skicklighet...
Ha det gott!

AnnaKK sa...

Hoppas det inte blir omänskligt störigt att bo i huset medans renoveringen pågår - men de ska väl förhoppningsvis gå hem och sova om nätterna iallafall, byggjobbarna!? :-)

Det har onekligen känts svårt att hitta den rätta inspirationen till att ge sej ut med kameran så här långt i vår - igår var det i kallaste laget att ha med den på fotbollsmatchen, tex. Funkar knappast att använda så stort och tungt teleobjektiv, om man inte kan hålla det still på grund av att man skakar av köld... :-( Men idag är det bättre väder igen, och jag var åtminstone ute en liten stund med kameran runt huset. Ett vårtecken fastnade på bild - du kan se det i dagens blogginlägg! :-)

Ha en fin vecka!!!