lördag 16 mars 2013

Vårvinterdag

Idag var det en underbart fin dag, solen var lite "seg", men det blåste inget och temperaturen steg ganska snart så det blev njutningsbart!
Varit ute på lite vandring, inte så mycket fotat, är ju lite trött på vinterbilder, det mest spännande som hände finns inte fotat, var glansis på vägarna under snön, så ibland var det fem steg bakåt och ett framåt, det hade nog varit kul att filma;)
Mycket skuggor att spana på fanns det.




Hoppas den blå himlen och solen visar sig lite tidigare imorgon, skulle vilja ut lite tidigt och kanske fota soluppgången, fast då får jag inte "sudda" så sent inatt och det gillar jag ju oxå att göra;)
Nu skall jag fixa till en ny fiskrätt, kan ju inte bli otäckt i alla fall, färsk koljafilé, körsbärstomater, salladslök, kapris, salt, svartpeppar, en blandning av fiskbuljong, grädde och mjölk och så in ugnen, till det tror jag pressad potatis blir mums!

Ha en fin lördagskväll!

annette

6 kommentarer:

BrittMarie sa...

Ja, idag har det varit en härlig dag! Jag drömmer också om att gå upp tidigt och fota soluppgångar, men...Den där fisken lär bli en bra avslutning på din dag!
Ha det bra

Paula i pörtet sa...

Hej! Låter kanongott, vi frossar i kött hela helgen. Men sen blir det andra bullar, till veckan blir det soppa på en spik och lite fisk kanske...
Ingen sol över Fredriksberg idag, men jag har ju fått se den ganska många dagar nu.
Kramen

S-A Sandberg sa...

Visst finns det motiv, som du så fint visar med dina bilder. Men, nu är det vår jag vill ha!
Ha det gott! /SA

Anki sa...

Ja man blir lite trött på allt vitt - nu vill jag ha lite andra färger också. Men man får göra det bästa av situationen och jag gillar dina skuggor.
Fisk är aldrig fel... ser ut som ett riktigt gott recept det där :)
Hade tänkt mig ut nu på morgonen, men det känns alldeles för kallt - ändå är det "bara" -14... väntar ett par timmar så det blir mer mänskligt.
Önskar dig en fin dag!

Jane sa...

Åh, vad härligt det ser ut, snön blir liksom "genomskinlig" trots mängden snö, om du förstår hur jag menar :)
Idag är det lite molnigt, får se hur det utvecklar sig. Kanske är bra om det inte är för fint ute - har inte tid med det, måste vara inne och "skapa" så jag överhuvudtaget har något att ställa ut i påsk!

AnnaKK sa...

Låter som en smarrig fiskrätt, så hoppas att det blev det också! :-) Mmmm, visst börjar det kännas enahanda att fota snö på längden och tvären och bredden och än hit och än dit... <:-) Så det var inget snack utan att kameran skulle med på fotbollsmatchen igår, när det visade sej att temperaturen steg ca 15 grader på bara några timmar. Med vantar på var det riktigt angenämt att fota matchen. :-D