torsdag 21 mars 2013

Och hur länge det här dröjer det står skrivet i stjärnorna......

Ja, flyta i Döda Havet kanske vi inte får göra alls, men att i alla fall få doppa fötterna i en liten insjö hoppas jag vi får göra om några månader:)
Kvinna som ser helt "svart" ut i ansiktet är insmord med lera, var visst väldigt bra för hyn;-))


När jag kom hem ikväll var jag på informationsmöte om en "total utvändig makeover" av fastigheten jag bor i, inget fel invändigt men utvändigt så börjar det se ut som vi bor i rivningsfastigheter, nu jäklar skall det bli nya tak, nya fönster, renovering av balkonger, fasaderna och balkongräcken skall lagas och målas om.
Blir ju bökigt ett tag framöver men det kommer att bli ett stort lyft så det får gå, tänk bara att slippa tvätta tredelade fönster, nu blir det två sidor på varje fönster att tvätta, tror jag räknade en gång att jag idag har 44 rutor X 2 att tvätta, och det är då fönster som suttit i fastigheten sedan huset byggdes 1964!
Och i och med att det är utvändig renovering så blir det ju ingen hyreshöjning, blir väl ngt för persiennerna som sitter förmonterade i fönstren.
Så nu har jag bestämt mej för att bo kvar några år till!

Ha en bra fredag!

annette

6 kommentarer:

Della sa...

Vad skönt att få ett uppfräschat hus.

Anki sa...

Trevligt att få utsidan snygg också... och skönt att få mer "tvättvänliga" fönster :)

Paula i pörtet sa...

Men vad bra med en ansiktslyftning för huset. Äger du eller hyr du bostaden? Två av barnen har senaste året fått bo i evakueringslägenhet pga renovering i lägenheten. I Falun behövde dottern inte bo mer än tre veckor borta, då de satte nya golv och renoverade badrummet, men bonussonen fick bo borta ett halvår medan stammarna byttes.Bökigt med två småbarn.
Jag skulle nog behöva lite lera i ansiktet, börjar få rynkor runt munnen som minsann inte är klädsamma, man ser misslynt ut, det är fult, de andra rynkorna stör mig inte...
Kramen

Jane sa...

Det låter härligt, både med bad i insjö och med en renovering :) Önskar min hyresvärd kom på den tanken också, fast då invändigt plus stambyte. Är liiiite trött på att alltid få stopp i avloppet och behöva ringa vaktis. Varje gång säger han samma sak - Man får inte spola ner fett, kom ihåg det! Och varje gång säger han - Tänk om alla hade så rent i sitt avlopp som du .... ja, jag kollar ju alltid först om det är hos mig det är stopp men det är längre ner, i det "stora röret". Jag har föreslagit att de ska ta hit en spolbil men då säger dom att rören inte tål det ... I vardagsrummet får man inte lyfta blicken uppåt ... färgen flagnar nämligen i taket :) Får väl vänta tills den ramlar ner i fikat en vacker dag, ha ha.
Kvällen blev sen igår, höll på att måla/teckna tills ögonen ramlade ihop. Nu har jag inte många bilder kvar så jag tror jag hinner med "deadline" i eftermiddag då jag måste lämna ifrån mig mina små "verk". Måste bara hinna köpa häftmassa så de kommer upp på väggen. Montering får ev. köpare fixa ;) Bäst jag sätter fart ...
Ha en fin, solig dag!

BrittMarie sa...

Vilken dröm: Att ligga och flyta i döda havet, nedkletad med svart lera i ansiktet så man är helt oigenkännig för omgivningen ;)
Så skönt att få renoverat utvändigt. Vad många fönster du har!! Du måste ju bo i en "bautalägenhet"! Nu blir det bättre för fönsterputsaren :)
Kram

AnnaKK sa...

Jag trodde du skulle börja se dej om efter ett nytt boende - för jag trodde det här skulle påverka hyran,n är jag började läsa - men tvärt om då, alltså! GRATTIS!!! :-D

Läste i nån villa-tidning att hustak håller i ca 30 år, så då är det väl dags att byta ut vårt snart då... Vilket definitivt kommer att öka på boendekostnaden. :-( Men eftersom det inte regnar in genom taket än (inte vad jag vet iallafall!) så kommer vi så klart inte att ge oss på det förrän vi har fixat till vårt avlopp enligt kommunens alla anvisningar... Måste åtminstone påbörja det projektet i år, men däremot behöver det inte vara färdigt förrän om ytterligare några år. Och med tanke på hur dyrt det lär bli så tänker vi inte skynda på mer än nödvändigt... <:-I

Fan... Om man skulle se sej om efter en lägenhet istället!? 8-X Då vet man åtminstone något så när vad hyran kommer att vara år för år...

Från det ena till det andra. Idag som först (!!) har jag fått tillbaka min tenta. Morr... Men eftersom resultatet var bra, så ska jag sluta irritera mej på hanterandet av den nu och istället försöka få ihop den nya tentan innan påsk. Vill helst inte behöva ha den i skallen hela påskhelgen också, men risken för att jag hinner bli klar innan dess kanske inte är så stor... Men om jag inte syns till så mycket i bloggen under den kommande veckan, så vet du varför.

Kram!!! :-)