söndag 17 mars 2013

Lite tankar kring årets vinter

Vi befinner oss i mitten av Mars, jag bor i Nordöstra Östergötland, bor alltså i den södra halvan av vårt avlånga land.
Vi har otroligt kallt om nätterna, massor av snö och is kvar och ett hot om nya 10 cm nästa vecka, fick lite funderingar kring det på en lång promenad idag, när jag väl kommer ut och temperaturen stigit till mer mänskliga nivåer så älskar jag ju det här vädret, men samtidigt så längtar jag oerhört mycket efter andra färger i naturen.
Vi ligger minst en månad efter "normala" förhållanden och då kom jag att tänka på hur våren brukar vara, pang säger det och så har vi i princip sommar, hur sjutton kommer det att bli när all is och snö smälter så fort, totalt kaos skulle jag tro, är nog lika bra att parkera i en hängmatta och sluta tänka på det, kan ju inte göra något åt det hela, bara att undvika alla skogsvägar skulle jag tyvärr tro att det blir!
Lite färger, former och skuggor hittade jag idag i alla fall;)





I den här hängmattan kanske jag skall parkera, vänta in och lyssna på vårfloden;)
 
Hoppas solen lyst även på Er och att Ni kunnat njuta ute i vår "fantastiska" natur!

Ha det gott!

annette

5 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Vad mycket snö ni har kvar ,det är ju lika mycket som hos oss ,men vackra bilder blir det ,kram nette

Jane sa...

Den där hängmattan kommer nog lägligt till pass om några veckor. Jag tror att det kommer värme på en gång sedan och växterna får världens skjuts med allt vatten i marken - idealiskt :)

PS. tavlan målade jag 2008, den föreställer Mary från Vancouver, som jag nog berättat om tidigare.

Ragnvi sa...

Häftig bild på hängmattan! Den här vintern har varit i jobbigaste laget...jag brukar inte bli påverkad men i år har jag haft det lite jobbigt med humöret...depp o annat skit...Men du då? Klarade dig från mässlingen får jag hoppas!? Det vet jag att jag hade som barn...maken tror inte han haft det, men har inte hört om nån som haft det här uppe än...
I helgen var det underbart marsväder här när vi hade Maxen, idag blåser det iiiisvindar!
Kramen!
Ragnvi

Paula i pörtet sa...

Hej där i hängmattan! Hur smakade fisken? Mumma kan jag tro...Det är bara då vi varit till slaktarn som vi vräker i oss kött, kanske en gång i månaden, annars äter vi fisk och kyckling eller lamm på helgerna.
Det var jättefint väder även idag hos mig, men tyvärr isande kalla vindar, hade "torgvantar" på då jag stavade omkring och höll på att förfrysa fingrarna. Nu ska det komma mera snö, såg att Stockholm redan drabbats, kanske även du?
Ha det gott och kram från pörtet P.S Bilen lämnas åter in efter konsultation, etanol hjälpte inte..

Anki sa...

Mysig röd stuga och vilken härlig bild den med hängmattan - vintern kom visst oväntat :)
Fasar för hur vår väg kommer att bli om det slår om och värmen kommer snabbt.