söndag 10 mars 2013

Letat efter vårtecken!

Har ju läst om snödroppar och krokus i veckan, så jag tänkte trots kall vind och kyla försöka hitta lite sådant idag, men jag fann bara is och snö i mängder, det enda motiv jag fann som var utan snö och is var Hulda och Hugo, men det beror på att dom finns i skydd av träd.
När det blev ännu kallare och det började snöa drog jag hem:)







Om 10 dagar är det vårdagjämning, själv funderar jag på om jag för första gången på hur många år som helst inte skall kunna skifta däck innan 31 mars;)

Ha det bra!

annette

6 kommentarer:

Della sa...

Nej idag var det inget vidare, blåsigt och kallt fast en hel del sol. Och så hittade jag några krokus i rabatten.

UllaMona sa...

Här finns inga krokusar i rabatten...i måndags snöade det 30 cm på fem timmar uppe vid fjällstugan..S var där och skottade taken och jag satt hemma i stugvärmen.
Nu har vi kalla nätter men soligt och fint på dagarna. Blåsten/stormen har gett med sig så nu kan man gå ut utan tyngder runt vristerna;-)

Kramen

Jane sa...

Hu, Hulda och Hugo såg lite spökiga ut. De enda vårtecknen man ser här är att videkissarna är rätt stora i soliga lägen plus att kråkorna fixar sina revir för fullt. Som tur är tar solen rätt bra på snön så det finns hopp om barmark :)
Ingen mässling i sikte än? Konstigt att den fortfarande finns, men alla kanske inte vaccinerar sina barn ...

Pysselfarmor sa...

Jag har suttit inne, varmt och gott, på Handarbetets Vänners skola och stickat stickat stickat på kursen jag går där hela helgen. Såg så varmt och gott ute, men huvvaligen när jag skulle till Skansenbutiken höll jag på att frysa näsan av mig!!

Vi byter aldrig däck så tidigt eftersom vi alltid åker norrut under påsken ;-)

Ha det bra i din ofrivilliga ledighet :-))

AnnaKK sa...

Kylan som slog till i helgen, och som allt jämt håller i sej, är verkligen av den obehagligare sorten. Hjälper inte ett smack att solen skiner... Jag har inte varit ute mer än absolut nödvändigt idag, för jag fick sån överdos av isvindar och snöfall igår att det antagligen räcker förbi nästa helg också! 8-X

Hoppas du inte har fått några prickar!? :-)

Anki sa...

Kallt så det förslår... och det syns verkligen på dina bilder! Trots allt vitt så hittade du ordentligt färggranna motiv - snyggt med de röda bojarna - men du... Hulda och Hugo... jag vet att jag sett dem men kan inte komma på var... de ser allt bra frusna ut :)