lördag 9 mars 2013

Jag är så ledsen! Not;)

Blev igår avstängd från jobbet pga att jag träffat en patient som hade mässling, vet inte exakt när det var, men jag är nu avstängd t.om onsdag i veckan som kommer, då beräknar man att inkubationstiden är över, vare sig jag eller min chef visste något om att det fanns sådana regler men det visste vårdcentralschefen.
Jag har ju vad jag vet, inte haft några barnsjukdomar men har ännu inte blivit sjuk så jag skall väl klara mej även den här gången, hoppas vädret blir fint så jag kan få njuta lite av den extra "betalda" ledigheten!



Ha det gott!

annette

9 kommentarer:

Anonym sa...

Finns det fortfarande mässlingen här i E län?!?!
Nog för att jag sett det på mörkhyade barn under mitt arbete söderut, men här!!!

Tja, extra ledigt kan man väl stå ut med! :-)

Har spenderat dagen med näsan över böcker och framför skärmen, ska alldeles strax göra övningsuppgifter för att se om något har fastnat innanför pannbenet också. Det verkar så självklart när jag läser det, men sedan ska man ju idissla det och använda det på annat sätt liksom.

Det var lättare förr, för de ca 20 år sedan jag läste sist, då var det lättre. Eller är det bara min hjärna som fått mer teflon sedan dess??? ;-)

Nu finns det ingen återvändo...

Anonym sa...

Hoppsan, där slank den kommentaren iväg, men den som gnällde över sina studier var Bonnfrua.

:-)

annette sa...

Har tydligen varit ett utbrott uppåt Uppsala och Stockholm, det här barnet kom från Uppsala och var här i E län och hälsade på!

Nette Cecilia sa...

hoppsan ,hoppas du slipper prickarna ,kram Nette

Anki sa...

Nämen, oj... så trist - eller kanske skönt med lite extra ledigt... näe det är nog mest trist :(
Hoppas du klarar dig från att bli sjuk den här gången också!
Ha det gott!

Paula i pörtet sa...

Men då, rena julafton jue. Jag minns när jag hade mässlingen, hade legat på lasarettet i två veckor pga en trasig njure. Hemkommen var jag jättetrött, gick o lade mig och vaknade helt prickig. Tur det, hade det börjat på lasarettet hade dom väl isolerat mig på en sal...
Liten Victor är nu för fjärde gången på en vecka på akuten. Hans feber går inte ner trots antibiotika, nu har dom hittat nya basilusker i urinen, stackars liten
Kramen och ha en riktigt skön extra ledighet

Inger Maryissa sa...

Hoppas du slipper mässlingen
och hoppas du får fint väder under den extra betalda ledigheten

Själv har jag haft mässlingen som barn och blev ganska sjuk
Hade så hög feber att jag inte minndes ett par dagar, och läkare kom hem till oss
Min dotter fick det också på 70-talet men hon blev inte lika sjuk som jag blev
kram

Jane sa...

Oj, hoppas du slipper mässlingen, ingen kul sjukdom! Minns att det kliade men det värsta var att man blev så ljuskänslig. Vi hade neddragna persienner hela dagarna när jag var sjuk. Hoppas man är livslångt immun :)
Att vara ledig med betalning är ju inte helt fel!
Var på trädgårdsmässan igår, phu ... det var svårt att hålla i plånboken ;) Kom hem med några sticklingar plus en handsydd sammetsjacka ... ja, det var ju ingen växt i alla fall, ha ha. Eftermiddagen tillbringade jag med sonens familj, härligt att få träffa barnbarnet som börjat prata så smått :) Vaknade till ett vitt landskap idag, snöööö igen ... men nu skiner solen!

AnnaKK sa...

Just mässling blir det ju alltid ett fasligt hallå om nu förtiden när det blir såna utbrott, vilket väl i och för sej inte har varit så vanligt - men jag tror bestämt att det ökar? Antar att det är något som har följt med immigrationen?

Hoppas verkligen att du inte åker på en omgång av den sjukan!! Vår generation brukar ju ha haft de flesta barnsjukdomarna, så förhoppningsvis har du också haft det så du är immun. :-)