måndag 4 mars 2013

Föredrar nog den äkta tegelfärgen på husen

Ibland tycker jag mycket om s/v bilder, tycker dock det är oerhört svårt att få till s/v som jag vill ha det och då föredrar jag som i det här fallet originalteglet!





Tuffa dagar just nu, våra datorer på jobbet håller på att uppdateras med en massa nytt som säkert blir bra i slutänden, men att vi skall hålla på med det under pågående verksamheter fungerar inte.
Helt "väck i knoppen" efter förra veckan och så fortsatte det idag vilket fick till följd att vi hade lååååååånga köer plus att vi själva inte fått någon utbildning i det nya, så vi vare sig fattar vad vi gör eller hittar det vi måste ha i programmen för att kunna jobba!
Vi undrade just idag om det är sådant som kallas för patientsäkerhet!?

Ha det bra!

annette

10 kommentarer:

Della sa...

Teglet har ju så snygg färg i sig, så det "gör" mycket av bilderna. Föredrag färg här också.
Jobbigt med kaos på jobbet. Hjälper kanske inte just nu att tänka på att det antagligen komme ratt bli bättre senare.

Paula i pörtet sa...

Usch då, det lät inte så bra med ordet patientsäkerhet i det läget ni är i! Överlag undrar man lite. Igår då en liten barnbarnsgrabb fick hög feber då de var på hemväg så tänkte dom stanna till vid en akutmottagning för killen var blå om läpparna. Vi letade på nätet för jag misstänkte att Ludvika inte hade helgöppet, hittade inte, sen ringde vi sjukvårdsupplysningen, 25 minuters väntetid, "himlar med ögonen", sen fick vi veta att Ludvika hade en lättakut, puh!
Kramen

Jane sa...

Håller med ... teglet är så vackert i sig så färg är helt klart snyggast, även om svart-vitt kan vara kanonsnyggt ibland.
Nästa tisdag ska de fixa med alla våra datorer på skolan, vi får inte sätta på en enda i hela huset :/ undrar hur många som kommer att komma ihåg det ...
Förväntade mig kaos i dag, måndag efter lov brukar vara heljobbigt men barnen var som änglar - vi hade en kanondag! Så skönt att kunna gå hem från jobbet och känna sig riktigt nöjd.

AnnaKK sa...

Det är ju rätt svårslaget i färg, det där motivet - särskilt med tanke på vinkeln du har valt också! :-) Supersnyggt med det tegelröda och rostiga mot den blåa himlen!!

Har sett ekorren vid fågelmaten nästan varje morgon den senaste veckan. Har dock inte trängt mej på den så jättemycket än med kameran - men visar det sej att den är någorlunda orädd, så ska jag snart testa att göra det! :-D

Pumita sa...

När jag läser ditt inlägg sitter jag och tänker: måtte jag aldrig bli sjuk! :) Och det vore förstås förfärligt om du blev det av att ha det så på jobbet. Hoppas att det blir bättre snart!

Tegelfärgen gillar jag också. Supersnyggt med taggtråden på första bilden. :)

Jane sa...

Hoppas ni fått lite mer "ordning" på apparaten/apparaterna ... inte kul när det lir rörigt!
Här har vi haft värmegrader i två dagar nu och det har tagit en hel del på snön. Synd bara att det är så kallt på nätterna fortfarande. Idag var det lite rörigare i klassen plus att vi hade personalmöte till kl. 20, jobbigt med en så lång arbetsdag. I och för sig var det ett "nyttigt" möte eftersom vi fick utbildning i HLR. På måndag blir det tre timmar till och då ska vi gå igenom akuta sjukdomstillstånd plus krishantering.Bra att det satsas på sådant inom kommunen.
Apropå att min blogg inte uppdateras hos dig - kan bero på att den fortfarande ligger på den gamla adressen i din "gadget". Pröva att ta bort den och lägg in den igen med den nya adressen (om du orkar och har lust) annars får du väl kika in då och då ;))
Ha det bra!

Ragnvi sa...

Morning! Länge sedan sist...jag är urdålig på att blogga...
Gillar dina bilder i färg! Men märker bl.a. på FB att det blir mer o mer svartvitt...men jag gillar färg!
Jobbet...beundrar dig att du orkar! Hos oss har det blivit såå trist...doktorerna har kört över en hel arbetsgrupp..oss sekreterare och dikterar nu i ett program som skriver direkt...jag hade hoppats att det skulle bli kaos men det har det inte blivit...men några missar har hänt och jag har hittat nåt grovt fel o anmält...Skulle önska jag var ung o frisk o ha ett nytt jobb!
Kramen!
Ragnvi

Anki sa...

Gillar dina bilder... mycket!
Håller med när det gäller stans vackra tegelbyggnader - de ska absolut vara i färg! Gillar svartvita bilder också, men just de här är såå bra i färg!

Pysselfarmor sa...

Håller med att teglet är snyggast i färg! Svart-vitt tycker jag passar bäst till porträtt.
Hoppas det fixar till sig snabbt på jobbet.

Viola sa...

Tegel är ett så vackert material..älskar Danmark med alla sina härliga tegelhus, hoppas allt är bra med dig, här snorar man, fick med mig en spansk förkylning , ha de, kram