söndag 17 februari 2013

Ingen inspiration

Så är det, finns ingen inspiration, heter ju "bildblogg", och tar jag inga bilder så är det ju inget som händer på min blogg!
Finns i mina ögon inte mycket att fota nu, tar inte ens med kameran ut, bilderna idag är det enda jag fotat under helgen och då med Iphonen, så tillsvidare ligger bloggen på is.
Kanske tar tag i en del tänkta projekt om att gå igenom lite bilder och samlar ihop lite tänkta grupper vad gäller fönster, snickarglädje, skorstenar, och tak fast till det krävs det oxå inspiration och det står skrivet i stjärnorna om den infinner sig;)





Återkommer när jag hittar något annat än vitt, svart och grått att fota;)

Ha det gott!

annette

14 kommentarer:

Della sa...

Håller med, inte mycket att fota nu när man promenerar. Vi behöver vår!

Elisabeth Källblad sa...

Kör lite macro så piggnar du kanske till?
Eller hitta en fin bild i en tidning och försök härma den!
Kramen!

Pysselfarmor sa...

Oj! Känns det så?!

Anki sa...

Hm... inget kul när lust och inspiration går på sparlåga... men så är det ibland och nu när vintern och vädret är som det är, då är det svårt...
Just nu en liten glimt av solen... snart kommer våren och förhoppningsvis inspirationen tillbaka.
Kram

Jane sa...

Jo du, samma läge här nästan. Finns ju ingenting att fota ute, det är bara grått, grått, grått. Fyra dagar kvar att jobba, sedan blir det lov en hel vecka ... tror du inte jag börjar få ont i halsen då? Ganska typiskt om man skulle bli sjuk lagom till lovet :/ Nej, nu vill jag ha sol och värme!!!
PS Tänkte faktiskt ta Elisabeths råd ... att köra lite macro

Paula i pörtet sa...

Pepp pepp nu får vi peppa varandra, jag lider precis som du av total inspirationsbrist! Idag hade jag tänkt vara med i Efit, det var längesedan, men efter ett par timmar insåg jag att det inte fanns något intressant att fota av det jag höll på med. Lunchtallriken, Blinka i snön, tulpaner, snö på en gren, nä, det var bara att skippa. Jag ugglar ner mig i litteraturen istället för bloggen, läser och läser tills ögonen svider...
Men fågelsång, det hör jag nu om dagarna, ett positivt tecken i tiden!
Kram

BrittMarie sa...

Nej, jag håller med dig. Nu är det inte mycket som är annat än vitt svart och grått. Själv har jag en liten blå blomma, som jag går och väntar varje dag att den ska slå ut. Annars är det lite eländigt här också. Jag har gjort en vurpa på köksgolvet, eller så körde jag för hårt på vattengympan. Hur som helst har jag en höft som inte är så rolig. Nu har jag fått lite piller i alla fall.
Kram

Hanneles paradis på Hisingen sa...

ljus och skugga är spännande

Viola sa...

Inspirationen försvinner ihop med nordan och snöande..men nu far jag söderut som vanligt..kommer hem när mars börjar, ha de, kram

Arto sa...

Nämen hej.
Grått o trist o allmänt trött .... ... .
Tänk på den stackars snöflingan som sakta faller till jorden.
Ingen som vill ha den på sin trapp.
Men ändå så unik på sitt sätt.
Som tar det lätt, där den sakta faller som en lapp, i vinden.
Låt handen glida över kameran, låt minnen komma till ytan, låt saker bero.
För under ytan, där börjar det gro, o vem vet ... ... .

Mvh Arto

AnnaKK sa...

Hoppsan-sa... Jag som tyckte att jag har haft lång bloggpaus nu - men du är visst ännu värre!? ;-)

Fast jag håller med dej, det är inte så inspirerande att försöka fota en massa när vädret är sådant att bilderna ändå inte blir bra... :-I Här har vi dock haft sol lite till och från de senaste dagarna, och då är det betydligt roligare att ta med kameran ut. Om man kan, vill säga - man kan ju sitta fast på ett jobb, eller med en tenta just då... <:-)

Jag har skrivit klart nu!! Så-å-å SKÖNT!!! :-D

Ha det fint och hoppas att du snart är tillbaka här igen. :-)

Pysselfarmor sa...

Kul att du hälsar på mig....du ska se att din inspiration kommer tillbaka.

Anonym sa...

Här har jag klarblå himmel, gnistrande vit snö och 5 gr kallt...jag är uppe hos flocken och alt känns då bra . Hoppas att din inspiration att fota kommer tillbaka . Stor Kram till Dig från Laponia

AnnaKK sa...

Hej! :-)

Har väntat hela förmiddagen på att himlen ska spricka upp, men det gråa verkar tjockt idag. Men kanske blir det bättre imorgon!? Oavsett så hoppas jag att du får en riktigt fin och skön helg, och på nåt vis lyckas ladda upp batterierna (och då menar jag faktiskt inte kamerabatterierna! De kan vila medans du söker inspiration på annat håll - ibland är det ju faktiskt det som behövs för att man ska kunna gå tillbaka till det gamla och återfinna nöjet i det).

Ha det härligt!!! :-)