söndag 10 februari 2013

Det lyckades!

När blåsten och snöandet avtog igår framåt kvällen så fick jag dåligt samvete för att jag inte varit ute:)
Blev då en promenad neråt city med målet att hitta minst tre motiv som det var lite färg i och som inte visade all nysnö vi fått dom senaste dagarna.
Blev ganska lång promenad för det var inte helt lätt att hitta färger i allt det vita, men till slut så hittade jag två fönster som lystes upp av färg, sedan blev det svårt så det fick bli skylten till vårt fantastiska Visualiseringscenter, där man kan få uppleva helt otroliga saker och även se filmer i en domteater som ger helt nya perspektiv, har Ni vägarna förbi så åk dit!



Nu blir det ut, skall komma mer snö i veckan men kanske inte idag;)
Ha en fin söndag!
annette

8 kommentarer:

Pumita sa...

Vilka coola fönster! Piggar verkligen upp i vintermörkret. Jag höll mig inne igår men har inte dåligt samvete för det. Dumt att slösa kraft på sånt. ;)

P.S. Sintra ska du absolut besöka, och framför allt slottet... vad det nu hette. Mycket turistiskt, men ett måste om du ska dit. Det är otroligt fint.

Della sa...

Skickligt att hitta färg i allt det vita. Jag kom just in efter en promenix och jag kan inte påminna mig om att jag såg några färger alls. :(

Anki sa...

Riktigt häftiga fönster... både det knallblå och de röda... ja, den gröna skylten vid Visualiseringscenter också. Håller med - det är ett ställe som verkligen är värt att besöka :)
Hoppas på en dag utan mer snö, men tyvärr så snöar det lite lätt just nu...
Ha det gott!

Jane sa...

Oj, det var nästan som en vitamindos i allt det vita ;)
Hade tänkt att fota lite idag men det blev möte i ateljéföreningen istället. Vi håller på att planera för påskens utställning och som vanligt måste jag "slänga ihop" något :) Har ju inte hunnit med att vara i ateljén på hela hösten ...

Pysselfarmor sa...

Snyggt!
Har varit på kurs på HV-skolan hela helgen. Idag på teater och såg Benny Andersson o Kristina Lugns fantastiska pjäs där det är med en massa djur också.

AnnaKK sa...

Sicka fönster! :-D

(Och apropå fönster. Mina är så skitiga nu efter all vinterns snö och blask mot dem, så jag var rädd att autofokusen skulle fastna i nåt blarr på rutan istället för på höken - men faktiskt inte!! ;-D)

Idag står det på hemsidan för min kurs att "tentan kommer att läggas ut torsdagen den 9/2". Undrar vilket år??? ;-) Mej veterligen var det den 9/2 i lördags, och på torsdag bör det vara den 14:e...

Nåja... Hur som helst är det inget att plugga i förväg, för det kommer troligtvis att vara nån slags skrift som ska framställas utifrån lite givna punkter/anvisningar. Så nästa vecka lär man väl känna sej som nån slags författare, är jag rädd... <:-) Tycker inte om att skriva på akademiskt vis, men det får ju gå... Behållningen av kursen är det jag lär mej under föreläsningarna och när jag själv bläddrar omkring i mina böcker eller av ren nyfikenhet surfar runt på nätet på eget initiativ på jakt efter mer fakta. :-) Just det sista har jag aldrig tidigare känt nån lust till i samband med högre studier, så det är väl ett tydligt tecken på att den här kursen var helt rätt för mej!? :-D

Ha en fin måndag!!! :-)

Ragnvi på jobbet... sa...

Middag! Blev jättefina färgfoton du! Här är allt grått o vitt...vitt o grått...fotar knappt nåt...blir nästan bara hunden o Maxen...suck....
Så härligt för dig med den bokade resan!
Kramen!
Ragnvi

Paula i pörtet sa...

Vilka fina färgglada motiv du fann! Förutom rallybilarna så har allting bara varit olika nyanser av vitt hos mig. Har fotat på promenaderna men sen då jag tittar på korten så ratar jag dem, har redan hela fotoarkivet fullt av likadana! Så visst, lite variation skulle inte skada. Portugal minsann, spännande och kul, jag har heller aldrig varit där. Att planera sin resa tycker jag är halva nöjet så jag förstår att du nu verkligen har något kul att pyssla med då du letar pärlor att besöka. Tänk, på den tiden jag var ute o reste, då fanns ju inte internet utan man gick till biblan och laddade hem en försvarlig mängd reseguider- Minns hur jag planerade vår rundresa i USA 1981 i minsta detalj, för jag ville inte missa ett enda nöjesfält, hihi
Kramen