söndag 3 februari 2013

Det dröjer nog lite till!

Tagit lite ledigt under helgen, ledig från jobbet är jag alltid på helgerna, den här helgen tog jag ledigt från "mitt hem" och även datorn, har ju varit underbart väder ute så jag har mest "lodat" omkring i naturen.
Vistas ju mest i stadsmiljö i veckorna och där känns det nästan som om snön är borta till stor del, men ger man sig bara iväg ett par mil utanför Norrköping så är det fortfarande full vinter, fast vad gör det när solen skiner!?
Lite halt här och där,syns kanske inte på bilden, men den lilla lastbilden backar nerför för den klarade inte av att komma upp i den isiga backen, erbjöd mej inte att skjuta på;)



Är så fantastiskt nu tycker jag, märks verkligen att ljuset kommit tillbaks,har fått ställa om dom lampor som tänds automatiskt här hemma, det är ett vårtecken som jag uppskattar väldigt mycket.
Ha en bra start på veckan!

annette

8 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Hej! Ja det var väl ett tydligt tecken på dagsljuset om du har lampor som går på timer! Det har inte vi men jag märker att jag kan senarelägga en hundpromenad lite så det inte blir så täta promenader och sedan en låång mörk kväll inomhus. Solen har vi också fått titta på i helgen så nu har man laddat med D-vitamin i mängder!
Kram

AnnaKK sa...

Ja, visst är det härligt med ljusets återkomst! :-)

Mmmm, det var dotterns och hennes killes födelsedagar som firades "i en klump" igårkväll. Riktigt kul och lyckat kalas! Det var nog bortåt 20 st killar i 20-årsåldern som var med bland gästerna - och jag är djupt imponerad över hur himla bra de skötte sej! Man kunde ju ha förväntat sej att någon skulle flippa ut - men faktiskt inte! Glatt och livat, men inte det minsta stökigt! :-)

Jane sa...

Det ser riktigt vintrigt ut hos dig också :) All snösmältning avstannade visst så våren lär väl dröja ... fast jag har också ställt om mina timers och det är skönt! Det märks att dagarna blir ljusare, nu behövs ingen pannlampa för att hitta till garaget på morgonen ;)
Har nedräkning till sportlovet som börjar närma sig, v. 9, då lär det ha blivit mycket ljusare!

Anki sa...

Kul bild... du kunde väl ha knuffat på lite ;)
Jodå... ungefär så ser det ut här också - decimeterdjup snö och glashala vägar. Skönt att ljuset återvänt och man märker tydligt att dagarna blir allt längre - underbart!
Tack snälla du för alla snälla kommentarer hos mig - det värmer ska du veta :)
Ha det gott!
Kram

AnnaKK sa...

Hej-Hej!

Ja, det var värst vad man är seg efter den här helgen... Uppenbarligen är man INTE 20 längre!? <:-)

Fast jag är nog snarare bara trött än bakis/sjuk idag. Räknade lite på hur många timmars nattsömn det har (och inte har) blivit - och med mitt sömnbehov på 8-9 timmar per natt går det där INTE ihop sej! Så det får väl bli läggdags efter Rapport (kl 20!!) om kvällarna den här veckan då, för att komma ifatt!? ;-)

Bonnfrua sa...

Härligt att ljuset är på tillbakaväg nu!
Hur de bar sig åt att lyfta upp huset för att kunna gräva därunder är en gåta även för mig ang di fråga om Norrgårn.

Ragnvi sa...

Hej på dig! Alla vårtecken mottages tacksamt denna vinter!
Jisses så med fina bilder jag nu sett hos dig! Får nästan vårkänslor av hästarna! Fast jag är glad dom är på bild..fniss!
Vi har nu sagt upp det fasta telenätet och internet...blir mobilt här också!
Kramen!
Ragnvi

AnnaKK sa...

Tack så mycket för grattishälsningarna! :-)

Jo, nu är jag återhämtad sen förra helgen, så då är det väl bara till och på´t igen ikväll då!? ;-)

Känner mej bara yngre och yngre ju mer jag festar med ungdomarna!? Host...

(Nädå! Jag ska ta det lugnt - har planer på att göra nåt kul för min egen skull i morgon, och då ska inte det falera på att jag inte är i kördugligt skick då! :-D)