söndag 24 februari 2013

Back to Basic

Vet ju egentligen att när jag tappar inspirationen att fota så är det bara för mej att gå ner till Industrilandskapet där jag för många år sedan började att fota lite mer än bara på resor.
Finns ju hur mycket motiv som helst och alltid hittar jag något nytt, eller oxå fotar jag samma motiv och försöker göra lite annat med bilderna, idag har jag bl.a fotat höga skorstenar och lite annat som jag skall försöka att redigera på nytt sätt när tiden finns, men så hittade jag lite andra "busmotiv" som vore synd att inte föreviga, för alla motiv finns ju inte kvar för alltid;)
Någon har roat sig med att bjuda oss på ett par snöfigurer, som pryder trädstammar, uppskattas mycket av mej;)
Sedan hittade jag ett intressant fönster som satt på ett garage, först trodde jag det var målat på fönstren, men sedan såg jag att det var frost,ingen ruta var den andra lik.
 Själv tycker jag det ser ut som röntgenplåtar, kanske beror på att jag jobbar i sjukvården, andra kanske ser något helt annat!?
Och så hittade jag den här uppmaningen, kanske dags att tänka på figuren inför våren;)

Idag fick jag första verkliga vårkänslan, ljuvligt skönt i solen och takdropp, men fy sjutton så mycket snö det finns kvar!!!

Ha en fortsatt skön söndag!
annette

6 kommentarer:

Della sa...

Visst är det härligt ute idag. Sol! Och lite vårkänsla på det. Kul motiv du hittade. :)

Jane sa...

Idag var det helt underbart väder, solen värmde ordentligt och tog bra på snön. tror nog att den ofantliga mängden snö kommer att försvinna rätt fort om vädret fortsätter vara så här :)
Förstår att det finns gott om motiv i det där området, det är verkligen fint!
Ha det bra!

BrittMarie sa...

Vilken fin trädkonst ni har i Norrköping! Men vad konstigt att du också går omkring och tänker på röntgen när du ser något på stan :)
PS Jag är bättre nu!
Kram

Pysselfarmor sa...

Man har inte roligare än man gör sig - kul att du har roligt igen.
Men vaddå mycket snö....tänk de som bor längre norrut - snacka om mycket snö! ;-))
Snön ska alltid finnas när jag åker till gården under påsken och det gör den, men så finns det en låååååååååång sträcka kvar ändå av vårt avlånga land. Vi ska inte klagar här söderöver :-))

Anki sa...

Men oj... vilka kul "snögubbar" där på träden - riktigt häftiga!
Den första bilden, vid Bergsbron - så
snyggt redigerad!

Paula i pörtet sa...

wow där ryckte du upp dig minsann!
Man bör vara lite nyfiken och lekfull då man fotar, jag måste också tänka i dom banorna. Snyggt blev resultatet. Läser vidare