tisdag 15 januari 2013

Vintern kom tillbaks idag!

Ja, och det med ett klart besked om att vi faktiskt bara är i januari och att vi har ett bra tag kvar till våren.
När jag åkte till Söderköping i morse så hade ingen plogbil varit ute och då var klockan kvart i sju, när jag åkte hem så hamnande jag i en bilkö i 16 kilometer beroende på att en traktor plogade E22, det är en stooooor väg det och att då ploga den med ett fordon som kör sådär i 30-40 km det är väl lite illa, var kö ändå från Norrköping till Söderköping.
Knäppte några bilder när jag kom hem,cyklister som cyklar hela året, det är ena tuffingar det, spårvagnarna är otroligt tillförlitliga här i stan, krockar dom inte med någon bil, så går dom nästan helt friktionsfritt även i det här vädret!





Vitt och vackert även inne i stan är det igen i alla fall;)
Ha en fin kväll!
annette

8 kommentarer:

Jane sa...

Vilka härliga vinterbilder! Cyklisterna är ett "segt" folk :) beundrar dem som orkar! Vi har en fritidspedagog (65 år) som antingen cyklar, går eller åker skidor, beroende på väder, tre mil om dagen! Strongt! Jag är alldeles för lat.
Här håller det på att snöa för fullt men jag tycker att det får räcka nu.
Hoppas du slipper bilkö i morr´n :)

Jane sa...

Jag har en app på min telefon, iReturn, för säkerhets skull om jag skulle gå vilse :)
Jo, tanten är senig men ack så vältränad! Blir lite avis men jag får väl skylla mig själv när det gäller det där vältränade :) Vikten har jag inga problem med, snarare åt "fel" håll. Springer väl av mig allt på jobbet ;)

Anki sa...

Det är härligt att bo på landet... men... ibland önskar jag att jag bodde i sta´n, bara för att kunna ta just så´na här bilder :)
Här finns inte en enda cyklist, ingen allé, ingenting av något som du fångat så fint på dina bilder... du märker att jag är mäkta avundsjuk va?
Hm... vad jag menar är att dina bilder är vääldigt bra!
Kör försiktigt!

Viola sa...

Härliga bilder från hemstaden :) igår fick vi så vi klara oss hela vintern ut...idag känns det att man har en rygg, ha de, kram

BrittMarie sa...

Hur kan du klara att fånga den där moddiga, tungcyklade men mysiga stämningen? Pricken över i är sista bilden på spårvagnarna. Den är såå fin!!!
Kram

Paula i pörtet sa...

Moddigt blir det på vägarna och fy vilka olyckor som har inträffat! Man blir verkligen betänksam hur långtradarna beter sig på vägarna. GPS:n styr många till småvägarna då det ska vara närmast, ofta blir det dock ingen tidsbesparing då de inte kan köra fort nog. Här i byn kör det förfärligt mycket tung trafik.
Cykla skulle jag nog inte välja att göra just för tillfället...
Hoppas du trivs på "nya" stället
Kramen

AnnaKK sa...

Man kan ju inte annat än beundra de som kämpar på med sina cyklar i sådant väder och väglag. :-) Själv tänker jag inte ens tanken på att cykla då... Vill knappt ge mej ut med bilen ens, om det inte är absolut nödvändigt.

Då var det fredag igen!

Trevlig helg!!! :-)

AnnaKK sa...

PS!

Det finns ett par olika viltslakterier dit man kan sälja vildsvinen, men så länge det finns avsättning för köttet inom jaktlaget och bland markägarna så bryr vi oss inte om att krabba med det. :-)

Men den dagen ALLA har sina frysboxar lika fullproppade som vad vår är, så får man kanske överväga det alternativet...?

DS!