onsdag 23 januari 2013

Vill Ha!

Ja, inte den här lilla radiostyrda bilen, men jag skulle vilja ha ett liknande underrede att "haka" på min bil, tänk så praktiskt det vore nu på vintern, då gör det ju inget om snöplogarna inte varit ute, bara att dra på och köra i nästan vilket vinterväglag som helst, och så skulle jag ju kunna köra ut var som helst även i Kolmården utan att riskera att fastna!
Drömmar får man ha, och ibland går dom att genomföra, får väl se om det här är en sådan dröm;)




Annars är det bra, börjar förstå hur mycket bättre jag har det nu när jag bytt arbetsplats, rena drömmen med arbetstider, arbetskamrater, restider m.m som gör att jag har ork kvar även på fritiden!
Vi skrattar faktiskt otroligt mycket på den här arbetsplatsen även om vi har mycket att göra, inte så mycket prestige och ingen som alltid måste var "bäst" och "tro sig" veta allt, vi jobbar och löser problem tillsammans!

Ha en fortsatt bra vecka!

annette

8 kommentarer:

Jane sa...

Jo du, ett sådant underrede vore kanonbra, speciellt här där de är så saktfärdiga med plogningen ibland (som oftast!).
Glad för din skull att det blev så bra med "jobbflytten"! Eftersom man tillbringar så många timmar om dygnet på jobbet är det verkligen viktigt att man trivs, både med det man gör och med sina arbetskamrater.
Tydligen får ni sol i morr´n, passa på att njut! Ha det bra!

BrittMarie sa...

Grattis till ett jobb som verkar trivsamt och bra!! Kör försiktigt bara, så du inte fastnar!
Kram

Viola sa...

Vad härligt...har du bytt ut Linköping...vet att du skrev om Sörping..är det där du är nu...vad skönt med glädje på jobbet, kram

Pysselfarmor sa...

Gläds med dig angående jobbet. Ta det lugnt på vägarna tills du har ett sådant underrede!

Anki sa...

Vi har ju betydligt bättre snöröjning ute på vischan än vad som är inne i sta´n, men precis... en så´n skulle man ha :)
Så härligt att det blev ett lyft med nya arbetsplatsen - det är såå viktigt att man trivs med sina arbetskamrater och att man kan skratta ihop.
Spännande med ditt kommande sommarprojekt - det ser jag fram emot :)
Ha det gott!

Bonnfrua sa...

Vad härligt att du trivs i Sörping! Det är dig väl unnt, även om restiden är lite längre än till Vrinnevid.

Ett sånt däringa underrede till bilen skulle behövas här ute på Slätta när snön lägger sig i drivor över vägen, trots att snöplogen far förbi regelbundet. Det är konstigt egentligen: problemet är att att ta sig till jobbet innanför 50-skyltarna, inte utanför. För drivorna vet man ju var de är och kan ta fart... MEn snöröjningen inne i stan lämnar mycket övrigt att önska.

Men en solig vindstilla dag som denna ska man inte klaga!

Allt gott!

Paula i pörtet sa...

Va glad jag blir för din skull, att det är en bättre arbetsplats du hamnat på. Skratt förlänger inte bara livet, det gör livet mycket mer uthärdligt också!
Kram

AnnaKK sa...

Vad roligt att höra (eller läsa då!) allt positivt om din nya arbetsplats + kollegor! :-)

Mmm, visst skulle man vilja ha en sådan bil ibland! :-D Fast det är samtidigt rätt åbäkigt med så stora farkoster... Maken har en stor fyrhjulsdriven Pick Up i jobbet, och det har ju hänt att jag också har kört den. Hur han lyckas vända med den mitt på smala grusvägar och i typ små gläntor långt ute i skogen, det fattar jag knappt!? Jag vill ju helst ha en hel lastbilsvändplats för att kunna utföra samma sak med vår vanliga personbil... <:-)