lördag 26 januari 2013

Ser så oskyldig ut!

Fick idag möjlighet att betrakta en Björktrast som satt i ett träd, såg först så oerhört oskyldig ut, när den sedan skulle mumsa på ett äpple så var den blixtsnabb, och då såg den absolut inte oskyldig ut, snarare lite grym!
Vet att många av Er andra är duktiga på fåglar vilket jag inte är, är det inte en Björktrast så hojtar Ni till som Ni brukar;)


Gick bra med bilen, inget är fruset, men jag vägrar åka med den idag för vi fick så milt som 2-3 minusgrader och det är blött på vägarna här i stan, men fin är den i garaget;)
Ha en fin lördagskväll!
annette

6 kommentarer:

Jane sa...

Åh, vilka fina bilder på björktrasten! Kan tänka mig att den blev lite hetsig när den väl fann mat, säkert hungrig efter den här kylan som varit.
Skulle nog inte heller tagit ut bilen om det var risk att den skulle bli nedsmutsad igen, så himla kul är det ju inte att tvätta den. Idag har det inte blivit mycket gjort, såsat runt mest och suttit framför datorn, vilket i sig inte är särskilt uppiggande :)Nej, jag ska nog ta en liten prommis så jag får lite frisk luft. Betydligt mildare idag och det luktade t.o.m. vår ute.
Ha det bra!

Pysselfarmor sa...

Visst är det björktrast! Jag kan undra hur det känns i magen för det att äta fruset äpple ? :-)

och de är nog "hetsiga" av sig - tänk hur de lugnt trippar fram på gräsmattan och lyssnar efter mask och sedan "poff"...masken i näbben!
Igår var det vackert väder här i Tumba - idag är det grått, grått, grått fast milt.

AnnaKK sa...

Absolut en björktrast. :-) Den får du rapportera in till SOF´s fågelräkning!! Har för mej det finns en kategori för "annat" eller "övrigt" att skriva i, ang vad man utfodrar med. Ruttna äpplen är uppenbarligen en delikatess! :-D

På tal om delikatess... Fick syn på ett fläskfilérecept med lite whiskey i såsen nån stans på nätet i morse, och tänkte att DET ska jag testa. Det har nämligen stått vildsvin på menyn här idag (igen...). En rejäl slatt whiskey i stekpannan/skyn tämjde verkligen grisen!! :-)~ (Och jag ska inte heller ut och köra bil nåt idag, så det kunde bli ett litet glas rödvin till också).

Inger sa...

Ja de kan vara lite tuffa när det gäller käk de små liven.
Men jag har inte sett någon nu i kylan.Synd om all småfåglar nu i kylan.Men mysigt att mata dem och tacksamt..Men tyvärr blir det inte lika ofta vi är i stugan nu.

mmm det bästa att undvika bilen nu i kylan om man inte måste åka..

Anki sa...

Fina bilder på björktrsten.... de kan vara riktigt aggressiva - åtminstone när de har ungar...
Inga björktrastar här - de har nog blivit stadsbor :)
Ha det gott!

Viola sa...

Idag kan vi inte klaga på vädret..är ner i vattenhålet och här har det varit som vår..underbart...vilka fina bilder...som alltid, kram