tisdag 1 januari 2013

Nytt År 2013!

Ja, Nyårsdagen är här, kommer ju att själv minnas den här Jul-Nyårshelgen då det var det året då jag var så sjuk som jag aldrig varit tidigare i livet, med tanke på Nyhetsflödet nu på morgonen kanske fler än jag borde ha firat med alkoholfria drycker typ den på bilden;)
Fast idag lyser solen och jag mår bättre, så jag skall ta mej ut och känna hur det känns med en promenad, längtar verkligen efter att få lite luft och att få röra på kroppen, ser nästan lite vårlikt ut utanför fönstren!
Är ju inte "långsint" annars så jag har nog snart glömt hur Jul-Nyårsfiarandet blev i år förresten, och så är ju 13 ett lyckonummer för mej, så det kan ju bara bli bra;-))

 

God Fortsättning på 2013!

annette

10 kommentarer:

Viola sa...

Detsamma till dig, hoppas du haft en skön ledighet, kram

Della sa...

Ja det var verkligen lite vårkänsla ute idag. Ganska varmt, solen lyste lite sådär och det porlade i skogen.

annette sa...

Uppdatering!

Har varit ute ca en timme, skulle bara "lulla" lite, men alla andra "lullade" ännu mer, så jag var tvungen att gå om;)
Kändes bättre än jag trodde det skulle göra!

Bonnfrua sa...

Härligt att lilla ute, jag har lullat på olika boenden hela dan, o nu är det mörkt ute och det lockar inte att gå på issargen på sidan avvägen i mörkret....

Jane sa...

God fortsättning!
Skönt när solen tittar fram, här var den väl framme knappt en timme bara. Tog hundpromenad tillsammans med dottern och hennes hundar men en av dem (hundarna alltså) var fortfarande så "lullig" av lugnande tablett så det blev en ganska kort prommis. Vi var tvungna att ge alla tre hundarna lugnande igår pga fyrverkerierna :( Max var den som fixade kvällen bäst, de andra två låg inne i badrummet och skakade, inte kul!
Hoppas du är ledig lite till så du hinner koppla av, om inte får jag önska dig en lugn arbetsdag i morr´n :)
PS Har fixat så jag kan blogga från telefonen nu, äntligen. Kanske fixar temalistan lite bättre då ;)

AnnaKK sa...

Hejsan!

Hoppas proverna du skulle ta idag var okej. Och förhoppningsvis känner du dej ytterligare en smula piggare nu, jämfört med igår!? :-)

Jag har gått och mer eller mindre bara väntat på att vår frysbox ska skrota ihop "på riktigt", och nu tycks det ha hänt. Maken stoppade ner ytterligare 10-15 kilo vildsvinskött i den för några dar sen, och därefter har inte temperaturen velat gå ner ens till en acceptabel kyla igen. :-I Så idag kändes det som om en ny box absolut måste införskaffas! Byggvaruhandlaren visade sej ha stängt idag för inventering, och de andra butikerna i närområdet som också säljer vitvaror hade egentligen inget av intresse hemma. Typiskt! :-(

Men det löser sej på ett eller annat sätt! :-)

Krya på dej!!!

Paula i pörtet sa...

Hej! God fortsättning på ditt lyckotal! Satt här just och tänkte på dig, läser nämligen en bok som heter Goda utsikter o som presenterar 100 utsiktsplatser i vårt avlånga land, och nu har jag klättrat från Skåneland upp till Norrköping! Ågelsjön, Yxbacken, Hults bruk, Torsklint, Ramunderberget i Söderköping där jag läser att du ska börja jobba, där uppe har du väl varit och beundrat utsikten? Om inte så får du ta och göra det när våren kommer på riktigt! Örnar lär häcka där också, tänk vilka foton du kan få!
Nyåret lugnt som vanligt i pörtet, bara se till att vara som vanligt när hundarna skakar och flåsar av rädsla. Detta år gick det över förväntan bra, det pangades raketer bara under en knapp halvtimma!
Kanske folk har lärt sig lite disciplin, vem vet, "ler"
Hoppas du varit sjuk för hela detta året nu, dottern ligger för ankar med värk i hela kroppen o feber, hon hann dock inte smitta mig för vi har inte setts sedan juldagen. Kramen

Anonym sa...

Själv höll jag mig till icke alkoholhaltiga drycker och mådde finfint både nyår och dagen efter:)

Stor kram
Annica (Tott)

Elisabeth Källblad sa...

13 är min och min dotters lyckonummer också. Hon har bland annat 13 på fotbollströjan och har haft det i hela hennes "karriär".
Jag tror på detta året! För både dig och mig!
Själv har jag rätt mycket planer, men kommer nog inte presentera så mycket på bloggen innan!
Det blir mer visning av resultat tror jag. :)
Kramar i massor och jag önskar dig ett riktigt riktigt bra 2013!!!

AnnaKK sa...

Hej!

Det är oroväckande tyst från dej... Hoppas det inte beror på att du fortfarande är jättesjuk??

Många kramar!!!