söndag 6 januari 2013

Nu händer det saker här;)

Helt otroligt med helt sant,"ryggan" jag brukar ha till jobbet har i princip stått orörd sedan jag kom hem den 21 december, ja jag la i lite mat till dom två mellandagarna mellan Jul och NyÅr.
Idag fick jag syn på den fullpackade väskan i ett hörn, blir ju en del saker att frakta emellan när man som jag nu skulle gjort imorgon, nämligen byta basplats, som väl var så hade jag separata fack för papper och frukt, för jag hittade två apelsiner som inte mådde så bra;)
Fast bra att jag fick syn på den, för nu har jag satt igång och läsa in mej på en ny apparat jag aldrig kört tidigare, massor att läsa och framförallt förstå för att kunna sköta/serva maskinen så att det blir korrekta och tillförlitliga svar på patientproverna. (och kontrollerna).
Jag gillar ju både att skruva lite och även att köra lite större instrument med många analyser på, så det här ser jag fram emot och nu skall jag försöka läsa allt och göra lite sammanfattningar här hemma, så blir det så mycket enklare sedan!


Så blir det tyst här nu, så vet Ni varför, jag "pluggar";)
Ha en fortsatt bra söndag, här är disigt och gråkallt!
 
annette

8 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Du ärallt en BMA du som gillar det tekniska! Har ett par såna på kursen jag går, o det är en annan värld som öppnas när man hör dem prata om studenthandledning! Inte precis hur man hanterar anhöigsituationer där.... :-)

Min blogg vägrar ladda upp vanliga bilder, vad är felet? Knappen browse vägrar komma fram, har testat även på jobbet, så det är inte datorn hemma som ärknäpp!

UllaMona sa...

Duktiga Du...jag tycker verkligen inte om apparater som jag MÅSTE lära mig. Tur för mig att jag mestadels måste använda mig själv som instrument...
Jag måste ibland lära mig olika larmanordningar och trycka på rätt knapp och det är alldeles nog för mig;-)

Krya nu på Dig.

Kram

UllaMona sa...

Jag har inte varit i stugan sedan i början på okt. Flytt, förkylningar och andra familjeangelägenheter har kommit emellan.
Jag hoppas på att snart kunna åka dit upp...

Kram

Pumita sa...

Skönt att du har piggnat till, var lite orolig ett tag. Det lät inte alls bra... men orkar du plugga så finns det hopp! :)

Pysselfarmor sa...

Nu har jag landat i Tumba...huvvaligen vilken skillnad! Ingen snö här ...bara några skitfläckiga snöhögar här och där....

i morgon nej idag blir det är det ekorrhjulet som gäller....

Bonnfrua sa...

Tack för hjälpen med bildöverföringen! Nu äntligen är jag igång med bilder igen. :-)

Och visst är det så att BMA på VC har mer patientkontakt än de som "bara" kör maskiner på sjukhusen! MEn tjejerna på kursen är av det sistnämnda slaget så då blir det ju det jag jämför med. :-)

Jag är glad att jag slipper apperaturen! Men att vara den som "sticker" kunde jag nog tänka mig, för det är kul! Men som sagt det tekniska du grejar med, det är inte min grej...

Anki sa...

Hej Annette... såg din kommentar inne hos "Bonnfrua". Visst kan du väl haka på utmaningen även om vi är två förut från eller som jag utanför sta´n...
Tror inte jag kommer ha så många från Norrköping, utan mer utanför sta´n och från andra orter när vi åker runt med husbilen från april och framåt.

Pysselfarmor sa...

Heja heja du...

ny ledtråd! Då kanske du knäcker gåtan!