söndag 20 januari 2013

Njöt inte bara av god mat igår, njöt även ute i vinterlandskapet.

Helt fantastiskt fint vinterväder i två dagar, var i går ute på Vikbolandet plus Mem utanför Söderköping, helt sagolikt skönt trots minus 15, totalt vindstilla och allt var vitt, älskar verkligen dessa dagar då allt är klätt i frost, himlen är blå och solen lyser!





Har njutit ute idag oxå, men då utan kamera, måste motionera och få upp flåset igen och är kameran med så blir det mest fotografering och noll konditionsträning;)
Ha ett fint avslut på helgen!
annette

8 kommentarer:

Paula i pörtet sa...

Nu börjar du bli frisk då maten åter smakar, härliga tider! Skoj också att höra att det går bra på jobbet.
Jo jag trivs oerhört mycket bättre nu, umgås inte så mycket men hälsar på folk jag möter och växlar några ord, det räcker för att jag ska trivas. Och så har jag så många fler promenadvägar att välja på, i Björsjö var jag nästan hänvisad till riksvägen vintertid, det var inte kul.
Ha en fin början på veckan/Kram

UllaMona sa...

Men åååååå vilka bilder...vinterskrud är såååå otroligt vackert mot blå himmel.
Jag kom på en sak, jag har aldrig stått och blickat ut över havet när naturen har varit i vinterskrud...Tack Annette för din fina bild.

Kram

Nette Cecilia sa...

Underbart vacker vinter vi har ,härliga bilder ,kram Nette

Pysselfarmor sa...

Underbart!

Jane sa...

Åh, så vackert! Det var länge sedan jag var ute vid Mem.
Ett tema till 365 Foton är "Frost", där skulle din första bild ha passat bra. Jag hittar ingen frost här ... bara en massa snö :)
Enligt min app till telefonen har jag gått 3,8 mil från 1:a januari till idag, då är det bara småpromenader med hunden. Många bäckar små ...

Anki sa...

Såå vackra bilder! Även om jag inte är någon vinterälskare så gillar jag just de här soliga, frostiga dagarna :)
Mem är så vackert både sommar och vinter, men betydligt lugnare den här årstiden än under semestern.
Solen kom även hit en stund igår... mulen grå morgon, men sen helt OK :)
Ha det gott!

Anki sa...

Bara jag igen - tack för tipset om vantarna - ska kolla efter dem nästa gång jag kommer dit... :)

AnnaKK sa...

Underbar rimfrost - så himla vackert mot en klarblå himmel!!! :-D

Jag har också insett att det inte blir nåt "flås" om kameran ska med, så numera lämnar jag den hemma när jag ska ut och gå. (Eller powerwalka - det är det tempot jag åtminstone försöker hålla, fast nu är det lite si och så på grund av snön och eventuella isfläckar...). Tänkte att jag skulle hinna ta slö-promenader också, då kameran kunde få hänga med, men såna har det faktiskt blivit väldigt lite av i vinter... Därmed saknas det nya foton att lägga upp på bloggen - men det finns ju ett oändligt arkiv att rota i, så helt bildlös känner jag mej ju inte direkt. Men det ÄR roligare med nytaget än gammalt - även om de som besöker bloggen kanske inte ens märker det... <:-)