torsdag 10 januari 2013

Huvudet över vattenytan igen;)

Efter ny provtagning idag och åb så känns det som att jag är på gång igen, tog beslutet att börja jobba på måndag.
Lite tilltufsad och betänksam, har ju aldrig tidigare varit riktigt sjuk som nu, så visst får man lite funderingar, bara lite koll på SR och kontrollröntgen framöver.
Blir väl lite tufft, alla säger att man är trött en lång period efter kraftig lunginflammation, så det blir att se till så fritiden verkligen är "fri" ett tag framåt.

Ha en fin kväll!
annette

11 kommentarer:

Pumita sa...

Skönt att höra! Var rädd om dig. :)

Bonnfrua sa...

Skönt att du är på g igen, men tat varligt!

Paula i pörtet sa...

Nämen usch var det så illa? Lunginflammation har jag haft bara en gång, för två år sedan då vi precis flyttat till Björsjö. Och vad sjuk jag var, orken kom inte tillbaka på månader! Strax efter den kom sedan först ögoninflammationen och sedan tian som gjorde att jag slutade röka. Men nu är det viktigt att du inte får några följdsjukdomar, bort med duktig-flicka-syndromet och tänk nu på dej själv!
Krya-på-dej-kram

Pysselfarmor sa...

Var rädd om dig nu!
Du ser litet sliten ut. ;-))

Cristina C sa...

Hej! Intressant blogg du har. Du är välkommen på http://filmandotherstories.blogspot.se/.
God fortsättning på det nya året!

AnnaKK sa...

Skönt att du är på väg tillbaka igen nu - men fortsättningsvis så lyssnar du på dina kloka bloggvänner (inte nödvändigtvis på mej då, men det finns ju andra bland dem som kan det här med sjukdomar har jag förstått!!) och sätter ner foten när de säger åt dej att bromsa!! :-D

Ha nu en lugn och skön helg, kryddad med lite mysiga ledighetsaktiviteter, så kommer det förhoppningsvis att funka jättebra att börja jobba igen på måndag! :-)

Inger Maryissa sa...

Jobbigt att du haft lunginflammation, och ja, man kan vara trött en tid efter en sådan pärs
Ha en fin och avkopplande helg och hoppas det går bra att jobba på måndag
kram

Inger sa...

Men oj har du haft lunginflammation. Jag hade det när jag slutade röka 1977 och det var jättejobbigt...man var jättetrött efter...Så låt det få ta sin tid...Sköt om dig och vila så ofta du får tillfälle..
Men vilken läskig bild...men så himla kulig...
Stor krya på dig...kram

Viola sa...

Var rädd om dig nu, ha en fin helg, kram

Jane sa...

Härligt att du börjar känna dig ok igen, jag säger bara som de övriga här - ta det varligt framöver tills du har hämtat krafterna ordentligt. Ingen övertid, med andra ord ;)
Har suttit ganska länge och funderat över vad bilden föreställer ... hmmm ... två champinjoner med en "korv" runt ... nä, jag ger upp :) Kul var den i alla fall!
Idag gav mitt garagelås upp, tyvärr verkar det ha drabbats av samma åkomma som förra vintern - det har ställt om sig inuti. Tur i oturen att bilen den här gången befinner sig ute :)) Blir till att ringa på måndag och be dem byta låset!
Ha det gott!

annette sa...

Men Jane då, ser Du inte att det är en ansikte gjort i lera med cyklop på¨:)