måndag 14 januari 2013

Har överlevt dagen idag;)

Insåg redan innan natten att den skulle bli ganska så sömnlös, har ju egentligen vänt på dygnet ända sedan julhelgen, men upp och iväg kom jag.
Första timmarna kändes lika rörigt i hjärnan som på nedre delen av bilden, men vart efter dag gick så kunde jag knyta ihop dom flesta av "hjärntåtarna", och för att riktigt se till att komma igång så körde jag en 9-timmars dag, ingen övertid, utan enligt schema;)



Imorgon kör jag däremot bara 7 timmar och det känns helt okej!

annette

5 kommentarer:

Jane sa...

Vad skönt att det gick bra idag :) Själv har jag gått på sparlåga ... väcktes halv tre av plogande traktor utanför som aldrig verkade ploga färdigt. Det tog ett bra tag innan jag somnade om, när klockan ringde kändes det som jag precis hade somnat :( Blir en tidig kväll!
Garagedörren är iaf upplåst och bilen inlåst. Blir spännande i morgon bitti att se om jag får ut bilen igen ;)

Della sa...

Då är du igång på riktigt då.

AnnaKK sa...

Ja, sju timmar - det är ju knappt ens lönt ju!? ;-)

Behöver du fortfarande stiga upp så där jättetidigt om morgnarna förresten? Här är vi ju uppe lite innan fem, för att maken tycker det är bra att börja jobba vid halvsex-sex. Men när han kör går jag och lägger mej igen - det är den bästa stunden på hela dagen! :-D

Sonen stiger upp vid fem i sju, och börjar sitt jobb halvåtta. Lustigt nog känns det inte som om han stressar, trots att han ska köra en mil. Å andra sidan ska han inte kamma och sminka sej i en kvart, och något ångestladdad val av kläder behöver han inte heller gå igenom. (Obs! Nu jämförde jag inte med mej, utan snarare med vår dotter - fast å andra sidan vet jag inte längre hur hennes morgonrutiner ser ut, eftersom hon inte har bott hemma på 2½ år. Men jag har ändå mina misstankar! Fniss!!)

Jag tror det finns ett historiskt perspektiv på den här formgivningskursen jag ska gå, som kan vara oerhört intressant att få lära sej mer om. Och så lite grann om de mest kända formgivarna och deras kult-föremål också så klart. :-)

Anki sa...

Så skönt att du är OK igen... och att du bara ska jobba sju timmar idag... lite tufft att börja med ett niotimmarspass första da´n efter sjukskrivningen...

Paula i pörtet sa...

Hoppas innerligt att du piggar på dig nu och att du inte tog dig an jobbet för tidigt...
Själv sitter jag o huttrar på min stol, mycket ovanligt, är en högst varmblodig qvinna, kanske någon basilusk har letat sig ända upp till tredje våningen?
Kramen