lördag 19 januari 2013

Akut sugen på goood mat!

Varit lite si och så med lusten att laga mat senaste månaden, men idag blev jag "akut" sugen på "riktig" mat, så fram ur frysen kom det kantareller och fläskfilé som blev till en god gryta där jag t.om hällde i grädde.
Såg att det även fanns smördeg i frysen, äpplen och vaniljvisp i kylen, så hux,flux blev det även äppelpaj till efterätt:)
Om Ni undrar varför det ser mörkt ut under pajdegen, så beror det på att jag stekte äppelbitarna i råsocker och kanel först!


Underbar vinterdag idag, trots ca 15 minusgrader vid lunchtid så kändes det riktigt behagligt ute i solen troligtvis för att det var helt vindstilla, då är det fint med vinter!

Hoppas vi får se solen även imorgon,den behövs!

Ha en fin lördagskväll!
annette

6 kommentarer:

Anki sa...

Oohh... vilken kalasmat - ser väldigt gott ut!

BrittMarie sa...

Mmm, det där såg verkligen smarrigt ut! Frysen är en bra uppfinning. Där fanns det tydligen lite smått och gott hos dig. Hade ni sol idag? Vi hade bara EN stråle :)
Kram

UllaMona sa...

Härliga matbilder, nu blev jag hungrig...

Kände mig så seg i morse så det blev en stugsittardag framför TV:n med skidsport.

Kram

Jane sa...

Det måste väl vara ett friskhetstecken när både lusten att äta och att laga maten återkommer. Här blev det pasta och köttfärssås med mycket vitlök, inbillar mig att det skrämmer bort förkylningsbaskilusker :)
Idag verkar det som om solen kommer att gömma sig bakom molnen men det är betydligt behagligare ute för att ta långpromenad med hunden. Tror jag ska ta mig till stadsträdgården för att se om det finns något att fota :)

Pysselfarmor sa...

Livets goda kryddning mmmmmm
Nu blir det långpromenad i solen med sonens vovve. De "äcklar" oss genom att åka till Teneriffa i två veckor!

AnnaKK sa...

Det där såg jättesmaskigt ut! :-) Själv ska jag röra ihop en köttfärssås eller något liknande snabbt och enkelt nångång innan dagen tar slut, som sonen kan ha med sej (ihop med pasta) till jobbet imorgon.

Var ute en stund nyss, och det är verkligen en jättefin vinterdag här idag. Även om det är många minusgrader på termometern så tycker jag att det inte känns så-å-å farligt? Solen värmer faktiskt! Och det blåser ingenting. :-)

Begriper egentligen inte varför jag har hamnat här vid datorn när jag skulle kunna fortsätta vara ute en stund till!? <:-) Hm...

Ha det fint!!!