lördag 8 december 2012

Vilken fantastisk dag!

På förmiddagen hade vi sooooool och blå himmel, tog då en promenad utan kamera, blir så dåligt med motionen om kameran är med;)
Senare åkte jag ut mot Norsholm med kamera, då kom det moln men det gjorde ingenting för det var ljuvligt ute ändå och så fick jag ju då tillfälle att prova mina nya vantar från igår, fungerade alldeles utmärkt, så behändigt med "fria" fingrar att knäppa av kameran med.
Så här kan vädret få vara fram t.om februari, gärna lite påfyllning av så där 5 cm ny vit snö varje vecka och så precis som idag 5-8 minusgrader;)





Ju mer andra börjar stressa inför Julhelgen, desto lugnare tar jag det, är ju ledig en massa dagar helt naturligt i år i samband med helgen, så här är det lugnt och skönt nu!
Ha en fortsatt skön helg!
annette

2 kommentarer:

Jane sa...

Oj, vilka fantastiska bilder, så vackra! Riktig vinterstämning. Såg en fin bild från Norrköping som cirkulerar på Facebook, tänkte på dig då :)
Här har vi 17 grader kallt just nu och solen gör sina försök att kika fram. Blir alldeles strax en långprommis med hunden (så långt det går bara han inte får kramp i tassarna av kylan).
Är riktigt nöjd med mig själv ... är klar med alla omdömen och betyg för i år! Snart klar med samtalen också, härligt! Vi har dessutom bestämt att skippa julklappar (endast några till barnbarnet) så det blir ingen stress med det heller. Ser verkligen fram emot ledigheten.
Ha en trevlig andra advent!

Paula i pörtet sa...

Hej, jag skriver gärna på din önskelista, fast jag förlänger tiden till mars...
Inatt var det -22 men då låg man ju under goa täcket så det gjorde inget. Däremot har jag blivit snuvad på solen som utlovades idag, istället är det dimma och imma o ingen sikt alls. Hoppas du har en skön andra adventssöndag med glögg och pepparkakor (läste du att pepparkaksgubbar är förbjudna på Lucia!) Jag tror jag smäller av, svenskarna håller visst på att utplåna varenda tradition som finns...
Kramen från finnkäringen som snart säkert också måste bojkotta finska pinnar
P.S Vet ju inte vad du heter men skicka mig gärna en vänförfrågan på FB!