måndag 17 december 2012

Lek med bilder!

Den här bilden är från den 9:e december den morgon som jag skrev om tidigare då det var så mystiskt ljus ute, himmel och snö på marken hade ju då ibland precis samma färg.
 Första bilden är i princip rakt in från kameran, övriga har jag försökt få lite "liv" i med med en ram på den ena och så lite annat på den andra, strunt samma hur det blev egentligen, mest fascinerad av hur fantastiskt ljuset var.

 

Slaget om en vit jul verkar "tögubben" vinna, synd bara att det knappt går att vara ute då det är så isigt och halt.
Ha det bra!
annette

8 kommentarer:

Della sa...

Läckert blev det på alla bilderna. Specialljus verkligen.
Tog cykeln idag. Det var väl inte så där jättesmart, men det gick bra.

Jane sa...

Oj, så vackert! Vilken tur att du hann med att fota, ljuset ändrar sig så snabbt. Härom dagen hade vi ett sådant där "halo"- fenomen med tre solar men tror du att jag hade tillgång till kameran då? NÄ! Inte lätt när man är rastvakt, vi har inte ens mobilerna framme på skolan ...
Tre dagar kvar att jobba, så skönt! Inte bara för att få vara ledig från jobbet utan även för att jag slipper vara ute på vägarna i det här väglaget.
Ha det gott!

Nette Cecilia sa...

Livat i dom bilderna ,Vackert ,Nette

Bonnfrua sa...

Oj vilket ljus!,,,

AnnaKK sa...

Vintermagi! :-)

Jag tror de (SMHI) har sagt att det ska bli lite kallare igen nu, så en alldeles grön jul blir det kanske inte? Iallafall inte här, för långt ifrån all snö har hunnit töa bort. Å andra sidan brukar inte SMHI´s prognoser vara speciellt säkra, så bästa sättet att ta reda på julvädret lär väl som vanligt vara att kika ut genom fönstret på julaftonsmorgon och själv titta efter hur det ser ut! <:-)



Alexandre Fabbri sa...

En mycket ovanlig bild.

Pysselfarmor sa...

Fantastisk bild! Ser ut som trädet svävar!

Håller på att packa bilen nu för färden norrut. Denna gången kommer vi att övernatta i Sollefteå därför att det är så "becksvart" när vi kommer upp till gården sen eftermiddag om vi åker hela vägen upp på en dag. Det finns ju inga gatlyktor där :-))
Så vi har bestämt att just julresan får bli med övernattning.
Höres!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Fantastiskt att det kan se ut sådär! Vackert som tusan!

Kram Annica