onsdag 26 december 2012

Idag leker jag igen;)

Så här vintrigt hade jag väl önskat mej över Julen, bilder tagna 13 december, minns inte exakt temperaturen, men tror det var så där 17-19 minusgrader och soool, bitande kallt men underbart friskt och skönt, den bleka vintersolen låg lågt och lyste igenom så vackert emellanåt!
När jag vaknande imorse så tänkte jag mej att testa med en kort promenad för att känna hur jag verkligen mår, men det regnar is så jag får försöka avgöra ändå om jag skall jobba imorgon, vi är ju inte så många då halva styrkan har semester dom här mellandagarna och vi andra efter Nyår.
Bra är jag definitivt inte, dock ingen feber idag, smitta någon annan torde jag inte heller göra, sker ju oftast innan det brutit ut och man själv inte vet om att man skall bli däckad!
Sista raden skulle nog kunna kallas en "dåres" försvarstal för att gå till jobbet, kollegialitet är dock viktigt för mej, men inte alltid för andra;)

 
 
 


Ha en riktigt God Fortsättning!

annette

13 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Underbara bilder!
Skönt att du mår bättre, jag sitter här och laddar inför arbetspasset i em...

Jane sa...

Vilka härliga vinterbilder och så bra att du mår bättre! Hoppas du inte får alltför mycket att göra om du ska jobba i morr´n :)
Här verkar det som om temperaturen sakta men säkert stiger, det börjar rasa snö från taket och gatan är totalt oframkomlig eftersom det är ca 20-25 cm djupa hjulspår i snön. Höll på att få bilen "hängande" där igår men klarade mig med nöd och näppe. Önskar att de kom och plogade så fort som möjligt.
Ha det bra!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Jättevackra bilder Annette! Det är så vackert med snö men jag avskyr det ändå innerligt även om det i alla fall är bättre med vinter än höst i mina ögon..!

Kram Annica

Della sa...

Vackra bilder.
Hoppas du väljer klokt vad gäller att gå till jobbet eller inte. :)

AnnaKK sa...

Så där ska vintern se ut! :-) Visserligen kom det ju nån decimeter nysnö lagom till julafton, men den var så blaskig och eländig så den hade jag helst varit utan. Vilket jag är nu, för den har regnat bort! Kvar är bara fläckar av den gamla snön, som kom i början och mitten av december. Får väl se om det kommer mer vinter framöver - det ska visst bli kallare igen redan idag... Men lite vår istället hade väl ändå varit att föredra!? Det är ju ändå snart januari, för sjutton!! :-D

Jag är tämligen säker på att du har släpat dej iväg till jobbet idag - men jag är inte lika säker på att det (isåfall) var ett klokt beslut. Men ett lojalt! :-) Du borde få både guldmedalj och tapperhetsmedalj!!

Japp, det var speglingar som gjorde att ett ljus blev till fyra i gårdagens foto. En tredelad spegel (som sitter på ett gammalt toalettbord, som ljuset alltså stod på när jag fotade det) där de två sidospeglarna kan vridas ut/vinklas.

annette sa...

Rätt eller fel att jobba idag!?
Den kollega jag arbetade med var lika dålig, så vi stöttade varandra;)
Ett elavbrott på ca två timmar hade vi kunnat vara utan, blev lite kaotiskt efteråt och då märkte vi att vi inte var på topp, återstår att se hur det går imorgon? Blir nog sängen om en stund;)

Paula i pörtet sa...

Fy för den lede vilken otur du har haft! Det enda bra med ditt alternativa julbord var kalorimängden! Hoppas du åter är på benen! Hasse klarade sig men många andra som umgicks samma kväll fick också magsjukan. Bland annat Hasses dotter med pojkvän som skulle sitta på planet till Thailand nästa dag! Men, det var tack o lov en lindrig sort så efter rejäl uttömning så lugnade läget sig, puh! Nu njuter dom av 32 varma grader och vi njuter av sällskapet av deras jycke!
God fortsättning/Kram från en som vet om du gick till jobbet eller ej fallerallallej

Pysselfarmor sa...

Hmmm....jag är nog av den synpunkten att kollegialt är det bättre av vara hemma en dag extra och inte gå för tidigt till jobbet. Man kan ju få "återfall" dvs bli hemma längre än nödvändigt....

Sådana härliga dagar som dina fina bilder visar är härliga att uppleva. Här i norr är hela landskapet som ett enda stor julkort!

Ha det bäst!

annette sa...

Pysselfarmor, är i grunden min åsikt oxå, under normala veckor hade jag varit hemma, men nu fanns det ingen personal, vikarier finns ju inte inom sjukvården längre;(

AnnaKK sa...

Hoppas du på något vis tar dej igenom den här arbetsdagen också, och att en hyfsat lång helg igen sen får dej ordentligt återställd så 2013 får en BRA start. :-)

Här har vi förärats ett underbart fint solsken denna dag - vilket genast avslöjade hur skitiga våra golv har blivit sen jag senast hade dammsugaren framme... <:-X Den har visst fått vila sej sedan den 25:e - men nu återstår inget annat än att strax släpa fram den igen... Gran-uslingen barrar redan rejält, men än värre tycks det vara med hundens pälsfällning... <:-I

Jane sa...

Skönt att du är på bättringsvägen och känner dig piggare.
Här har det bara slappats och fikats :) Satte en av mina söner på att fixa en ny dator som jag kan bildredigera på utan att grafikkort och annat protesterar. Han bygger ihop den själv så för samma pris som för en "köpedator" får jag nästan dubbel prestanda, bra va :)) Är så sugen på att göra illustrationer till barnbok men kommer ju ingen vart om jag ska sitta med min gamla dator ...

Överkastet köpte jag på Indiska, passar perfekt till mina bruna tapeter och min turkosa byrå - helnöjd! Nu ska jag ta tag i vardagsrummet också, sonen ska få ta över min soffa, jag vill ha några mysiga fåtöljer istället och ett litet runt bord, typ tebord. Färg till väggarna ska jag tigga av hyresvärden och målningen får dottern hjälpa till med - som "betalning" för allt kaffe hon dricker här ;)

Har iaf varit med om något riktigt roligt under julhelgen. För några år sedan var vi ett gäng konstintresserade som "träffades" på Myspace, fick några riktigt goda vänner som jag fortfarande har kontakt med på Facebook. En av dem visar sig nu vara MEGAKÄNDIS :O!!! Höll på att ramla ur soffan när jag såg henne på TV i ett program som jag för övrigt inte skulle ha sett om inte TV´n bara stått på. Hon har använt ett alias för att bli behandlad som en "vanlig" person. Hur det kan bli ... kanske blir bjuden "over there" snart ;) Livet är oförutsägbart, ha ha.

BrittMarie sa...

Hoppas du har några dagar ledigt nu, så du kan komma igen från förkylningen. Nu är det blaskigt och dimmigt väder här. Man längtar efter ditt 13 december-väder. Det är ju hur fint som helst med snö på trädgrenarna och lite sol. Så det väntar vi på nu!
Kram

Ronnie sa...

Sköna vinterbilder, varmt skildrade i den kalla temperaturen.