tisdag 4 december 2012

Första snökaoset och sista.........

Idag sammanföll första snökaoset med min sista arbetsdag i Linköping på en och samma dag, kommer att jobba med min bas i Söderköping framöver.
Daglig pendling, men mycket kortare och med egen bil, tar väl ca en kvart i normalfallet, har tänkt cykla framår våren ca 1,8 mil enkel väg, sedan blir det väl en och annan tur till Valdermarsvik.
Skall bli skönt att jobba i en organisation och inte två som nu, sedan får vi se vad som händer framöver;)
Enligt busschauffören så hade det under dagen varit totalstopp på E4;an med timslånga stopp, så han forslade oss sakta men säkert hem på småvägar, själv hade jag om jag som bilförare mött en dubbeldäckare på dessa vägar fått "hjärtsnörp" tror jag, men allt gick bra!
Skulle fota några bilder med Iphonen när jag gick hem från bussen, men det blev visst en film istället;)
Inget vidare att lägga in med blogger, men jag hinner inte göra ngt annat med detta idag!
Förutom snömängderna som kommit lite snabbt under dagen så var det ljuvligt skönt och vackert ute, mer snö skall komma under natten, hoppas sedan att den får ligga kvar och glädja oss länge!



Ha en fortsatt bra vecka!
annette

5 kommentarer:

Jane sa...

Vad skönt att få lite närmare till jobbet, speciellt vid sådana här tillfällen då snön bara vräker ner :) Här har det verkligen snöat rejält, i morgon är det klass 2-varning - mer snö att vänta!
Har långa dagar på skolan och det är ju inte alltför lustigt att ta sig hem i snörök och mörker.
Mamma är hemma från sjukhuset och hon fick äntligen höra vad hon "led" av från ögonläkaren som läste högt ur journalen. Märkligt att inte strokeavdeln. läkare kunde informera henne - det har orsakat panikångestattacker på nätterna osv. Tydligen har det varit ett litet blodkärl(blödning)som gjort att ögonmuskeln slagits ut. Anledningen vet man inte, kunde bero på åldersdiabetes, högt blodtryck, förkylning ... Tydligen ska det gå över men det tar lång tid (upp till 6 månader). Nu går hon med svart lapp för ögat och det andra ögat ser hon knappt med (dålig syn plus starr). Mamma håller på med att sticka på maskin väldigt mycket så nu känner hon sig helt handikappad och kan inte göra någonting. Tacka för att hon får panikångest ... Hon är hundvakt åt min Max på dagarna men nu kan hon inte gå ut så därför kommer mina barn under dagen och går ut med hunden samtidigt som de tittar till henne. Inte lätt att helt plötsligt bli beroende av alla andra när hon är van att klara sig själv jämt.
Nej, nu ska jag ut i snöyran med jycken ... hoppas jag hittar hem igen :) Ha det gott!

Della sa...

Hoppas det blir bra med Söderköping.
Vilket snöande idag! Jag släpade hem cykeln bitvis efter jobbet idag. Imorgon bitti bryr jag mig nog inte om att ta den.

Pumita sa...

Så skönt för dig att slippa en del av transportsträckorna! Det är ju extra besvärligt så här på vintern. Vilket s**tväder! ;)

Pysselfarmor sa...

Skönt med kort resväg till jobbet för dig och att jobba i bara en organisation.
Ska bli spännande i morgon och se hur detta snökaos man varnat om ser ut....i varje fall så tar jag med mig stickningen så att jag har något att göra på pendeltåget :-))

Ha det gott!

AnnaKK sa...

Det kan man kalla "snöa på tvären"!? ;-)

Vad SKÖNT att du kommer att få närmare till jobbet, och bara en organisation att förhålla dej till, framöver! :-)

Framåt kvällen igår slutade det äntligen snöa här (höll alltså på så gott som oavbrutet i 2½ dygn), men faktiskt så har vi bara 1½-2 dm snö. Det är ganska lagom, tycker jag. :-) Undrar om den verkligen får ligga kvar ända fram till jul? De närmaste dagarna ska det väl vara kallt, men sen kommer det ju bergis en släng av "global uppvärmning" så det bara blir slisk och slask av alltsammans... <:-) Fast jag hoppas INTE!! Men mer snö vill jag inte heller ha.

Det är till att ha stora krav! ;-)

Trevlig onsdag! :-)