söndag 30 december 2012

Ett Riktigt Gott Nytt År!

Ja, det vill jag önska alla som jag har kontakt med här via bloggen,vill tacka för året som gått.
Alltid lika trevligt att läsa om vad Ni har för Er och så njuter jag ju av att få se på alla bilder, en del bloggare har tyvärr försvunnit, saknar Er och hoppas att Ni kanske känner lust för att komma tillbaks 2013.


Blommorna på bilden fick jag i fredags av mina kollegor där jag nu avslutar min basplacering och övergår till Söderköping efter NyÅr, blev så glad mitt i allt annat galet som hände just då, så jag fällde nästan en tår, när jag nu tittar på buketten här hemma så kan jag ju inte annat än ana att våren är på väg!
Kommer själv att fira ett lugnt NyÅr i år, men vara med att fira det skall jag allt orka med!

Kram Till Er!
annette

15 kommentarer:

annette sa...

För Er som är intresserade och kanske lite insatta så kommer lite om hälsoläget som kommentar!
Jobba eller inte dom två dagarna, det kan man alltid diskutera, själv ser jag en ren vinst i det trots vissa minus i protokollet!
Tog ett infektionsprov som heter CRP i torsdags, det var då 56, helt ok tyckte jag med tanke på bihåleinflammationen.
Segt på fredagen att komma ur sängen, helt naturligt och eftersom min kollega oxå var "risig" så var det ju bara att se till att komma till jobbet, gick riktigt bra, tyckte jag kände mej aningens bättre. När jag skulle sluta vid 15-tiden kom en Dr jag jobbat med länge in för att hälsa Gott Nytt År, blev inte riktigt så. Hon bara stirrade och undrade varför jag var vitare i ansiktet än arbetskläderna;)
Inte sa jag, jag mår bättre än igår, ta ett nytt CRP, jag vill se blev orden, kunde jag väl göra, då hade värdet stigit till 105, det är högt det med vår metod, ny order ta sänka och sitt kvar tills den är klar, höll på att få fnatt då det värdet var 85, oxå rejält högt.
Akutremiss till sjukhuset för lungröntgen.
Så då hade jag helt plötsligt influensa i grunden, bihåleinflammation och lunginflammation.
Inte helt utrett ännu vad det är för lunginflammation, men vi bytte antibiotika och jag mår bättre, vidare utredning följer efter helgerna.
Hon tror att jag nog haft lunginflammtionen från början, och att det missades på jourcentralen beroende på att jag inte kände/känner ngt av den, och så är jag enligt henne jäkligt dålig på att "gnälla" och "vika" ner mej.-))
Så jag tror inte det var vare sig fel eller farligt att jag jobbade, dom här provsvaren hade aldrig uppdagats annars, jag hade säkert gått hem och lagt mej igen över NyÅr och trott på under!
Nu mår jag så mycket bättre, t.om sugen på mat och hungrig idag!

Nette Cecilia sa...

ser att du mådde som min man över julen ,han är ännu inte bättre fick medicin i fredags ,Vilken fin bukett du fick ,köpte en liknande när vi besökte mamma på sjukhuset igår ,det är bara sjukt över allt ,krya på dig kramar och gott nytt år ,nette

UllaMona sa...

Men kära nån, ja tur i oturen att du jobbade...skönt att höra att du mår bättre.
Jag vill önska Dig ett riktigt Gott Nytt År.
Kram

Jane sa...

Oj, kan man ha lunginflammation utan att veta om det? Vilken tur att den där läkaren tittade lite noggrannare på dig! Känner igen det där med att "tro på under", fixar sig alltid!
Vilken vacker bukett - den är du väl värd!!!

Tack för alla kommentarer, jag lovar att du inte behöver kommentera alla bilder som jag kommer att lägga in ;) det kanske inte blir så många ändå ... det är lite svårt ibland att veta vad man ska skriva om, för visst är det roligare än om det bara är en bild?!?

PS Ett litet tips, kolla in Mary i The real housewifes of Vancouver (på trean)så vet du vem jag pratar om.

Pumita sa...

Önskar dig det samma! Allt gott och ett Friskt Nytt År! Du får ta det lugnt med firandet.

Ninni sa...

Vad skönt att du mår bättre! Men lova att du känner efter bättre i fortsättningen. Jag känner igen det där med en ganska "osynlig" pneumoni, jag har haft det flera ggr. Man fattar inte alls de första gångerna vad det är för fel. Men nu känner jag igen symptomen och får pc direkt. Vilken fin bukett du fått! Ska du bara jobba i Söderköping? Hur långa resor får du då?
Hoppas du får en skön nyårsafton och en härlig start på det nya året! Visst är det vår inom räckhåll ;) Här är det töväder med +5. Snön försvinner.
Kram Ninni

Jane sa...

Hej igen :)
På måndag kl 19 går avsnitt nr 8 (av 13). Har kollat in tidigare avsnitt på hemsidan. Nu i februari börjar man sända nästa omgång och hon är med då också - tar väl ett tag innan de sänds i svensk TV men det brukar ju lösa sig iaf, hrm ...

Pysselfarmor sa...

Krya på dig och få ett Gott Nytt År!

Della sa...

Bra att du gick och jobbade alltså.
God bättring annette, och ett gott nytt år. Ska bli spännande att se vad du kommer att visa under 2013.
Ha det bättre!

Bonnfrua sa...

Vilka labbvärden! Tur att den där läkaren kom förbi och fixadelite annan AB åt dig!
Önskar dig ett gott nytt år och hoppas att du får det bra i Sörping! Är det VC där eller finn det nåt annat där?
Får du ngt arbetsbelsstning eller kommer det var lika kaotiskt i fortsättningen med?
Blir det Waranord i framtiden med?
Oj vad frågor.... Sköt om dig! Vi ses nästa år på bloggen!

AnnaKK sa...

Hejsan!

Hoppas verkligen att din fina blombukett får fart på våren - och bort alla otäcka basilusker som har flugit på dej. Stackare!!!

Här börjar vi känna oss lite småförkylda, vilket nog är en logisk följd av att sonen har varit rejält hostig och snorig några dar (och han i sin tur blev väl smittad av sin flickvän som var ganska kass i julhelgen). Men det är makens födelsedag idag, så vi väntar med att ta det lugnt tills efter hans eftermiddagsfika-kalas om ett par timmar. Sen funderar vi faktiskt på att griljera julskinkan som fortfarande ligger oöppnad i kylen - det kan nog bli ett lagom kvällsbestyr att fixa till den och provsmaka lite... :-)

Gott Slut, vännen! Vi hörs igen nästa år!! :-)

Och...

PS!! Nä, det har du nog rätt i, att inte jag heller är typen som avger en massa nyårslöften - och sen ser till att infria dem alla! Men visst låter det bra och seriöst att säga/skriva ATT man gör det!? Fniss!! ;-D DS!

gila sa...

Underbart fina bilder!
Gott Nytt År förresten :-)

Inger Maryissa sa...

Vilken så söt blombukett
och önskar dig också ett riktigt Gott Nytt År
kramar

Anonym sa...

Det är en riktigt vacker bukett du fått!

Lunginflammationer kan vara riktigt luriga!

Stor kram
Annica (Tott)

Elisabeth Källblad sa...

Upps, krya på dig och massor av kramar från Västkusten! :)