onsdag 5 december 2012

Det har snöat idag oxå.........

Bilder tagna idag, jobbade i stan så jag trotsade både snö, oplogade gator och vind, gick i 50 min och pulsade i snön, var faktiskt väldigt mysigt och jäklar så pigg och "rödblommig" jag var när jag kom till jobbet;)
Det har snöat hela dagen så nu finns det mer, skall ut och skotta framför garaget nu, kanske måste ha bilen imorgon., kaos på vägarna har det varit, långtradare med sommardäck borde inte få vara ute på vägarna när det är så här!
Tydligen skall det var en riktigt mörk och regnig höst som i år för att jag skall uppskatta snö i massor;)



 

Ha det gott i vintersverige!
annette

8 kommentarer:

Nette Cecilia sa...

Våra 5 cm är ju en dröm när man tittar på hur ni har det ,kram nette

Pysselfarmor sa...

Du jag ska inte ens nämna hur det är här i STockholm idag...för det har du säkert sett på TV!

För mig tog resan hem från jobbet 4,5 timme med pendeltåget...det tar i vanliga fall 25 minuter!

Bonnfrua sa...

Idag stannade jag hemma från skolan. Och här snöar det än, även om vinden har slutat vina runt knuten och lägga drivor över vägen.

Igår när jag skulle till stan fick maken vara för-körare med traktorn de första km genom drivorna så att jag skulle kunna ta mig fram. Även om plogbilen går med jämna mellanrum tar det inte 10 min förrän vinden gjort vägen oframkomlig igen.

Men så mycket ljusare det blit ute! Hoppas din sörpingresa gått bra idag!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Hejsan hoppsan i snöyran!

Dras med halsont och lullar runt och småpysslar lite. Passade på att städa ur gardinskåpet när vinden piskade runt snön som värst...

Du skulle se vår balkong just nu! Mina krukor är helt gömda i snön och dörren går inte att öppna!

Kramkram

Annica

Elisabeth Källblad sa...

Det är värst vad det kan trilla ner vitt... Och ändå ligger vi redan bra över normalmängden nederbörd i år!
Här är vi också rätt insnöade! :)

Elisabeth Källblad sa...

Det är värst vad det kan trilla ner vitt... Och ändå ligger vi redan bra över normalmängden nederbörd i år!
Här är vi också rätt insnöade! :)

AnnaKK sa...

Här har vi fått nån centimeter snö till i natt, men den märks väl egentligen inte. Däremot är det ju uppseende väckande dåligt med snöröjningen i år. Först på tredje dygnet kom plogbilen på landsvägen här, och ytterligare ett dygn senare sandbilen. Tydligen har det blivit samma arbetstidsregler för snöröjarna som för andra lastbilschaufförer nu, och det är väl bara bra - men INTE bra att ingen i snösvängen egentligen tycks ha brytt sej om och planerat inför det!?

Della sa...

Hur har det gått i all snö?