fredag 21 december 2012

Jag är på topp just nu! NOT!

Kom hem från jobbet för en stund sedan, där har jag glömt min mobiltelefon, kommer inte åt den förrän efter julhelgen, det överlever jag väl!
Det som är värre är att jag har ont i kroppen och knoppen, fryser så jag skakar och är "dyngtrött" troligtvis feber!
 Tänker dock inte ta reda på om jag har feber, så länge jag inte sett "graderna" finns ju hoppet!
Hoppar i säng snart och hoppas på ett under till imorgon, men inträffar inte undret så har jag i alla fall lagt in en julhälsning till Er och kan ligga i sängen och tycka att det är "elakt" av virusarna att hoppa på mej när jag skall vara ledig!


Ha en underbar Jul och Nyårshelg!

annette

15 kommentarer:

Pysselfarmor sa...

Hoppas verkligen att du har kunnat sova bort "basseluskerna"!! Inte roligt när man ska vara ledig, men det är oftast så att när man börjar slappna av och tar det litet lugnare...då kommer de som ett brev på posten de styggingarna!!

Just nu sitter jag i Sollefteå i en lägenhet vi hyrt. Vi har bestämt oss för att just vid julen ska vi ta resan i två etapper så att vi slipper komma upp till gården när det blivit mörkt på sena eftermiddagen. Det finns inga gatubelysning i den lilla byn ;-))
Så i morgon är det bara ca 27 mil kvar!

håller tummar och tår att allt är bra med dig när du vaknar och ha en så skön jul du kan om nu basseluskarna har tänkt hålla dig sällskap.

kram Gun

annette sa...

Uppdatering lördag morgon!
Shiiit,knappt inte sovit ngt, svettas och fryser om vartannat. Ont som sjutton i kroppen och huvudet törs jag knappt röra på för då känns det som det skulle gå sönder, undrar om det är det här som kallas influensa, har i så fall aldrig haft det tidigare!
Orkar inte sitta uppe så länge, så Ni får ursäkta att jag inte hälsar på i Era bloggar!

Jane sa...

Men stackars dig! Det är så typiskt - händer oss lärare jämt på loven (peppar, peppar ... har ännu inte känt av ngt) När man är mitt upp i stress och jobb har man inte "tid" att vara sjuk, det brukar komma som ett brev på posten när man slappnar av, precis som Pysselfarmor skrev.
Har du medikament hemma så du får ner febern? Då brukar det i alla fall kännas lite bättre. Håller tummar och tår att det går över snabbt så du hinner njuta av ledigheten!!! Sköt om dig och ha det så gott du kan. Kram!

AnnaKK sa...

Hoppas verkligen att du har kryat på dej lite grann tills imorgon, eller åtminstone tills i övermorgon - för det här var ju bara så-å-å-å tradigt för dej ju... :-( STOR sympati-kram!!!



Inger sa...

Men vilken otur med mobilen..och att du till på köpet känner dig så dålig. Hoppas att du blir piggare.
Gillar oxå dessa vita skönheter...mina favoriter...en tillfällighet att en hamnade hos mig oxå idag...hihi,..
Önskar dig en frisk och härlig
God Jul...kramizar

Bonnfrua sa...

Ojdå låter inget vidare att du har en bacill som knockar ut dig! Önskar dig också en underbar julhelg

Ninni sa...

Din stackare! Influensa vill man aldrig drabbas av och allra minst nu när det är julledigt. Hoppas du känner dig lite bättre framåt julafton iaf. Önskar dig en riktigt God Jul ändå....Kram Ninni

Inger Maryissa sa...

Men vad trist att du blivit sjuk.
trist med dessa influensor och förkylningar som alltid härjar vid den här tiden på året.
Krya på dig och önskar dig också en riktigt God Jul och ett Gott Nytt År
kram

Paula i pörtet sa...

Ojoj, säg inte att du blev sjuk! Vad synd jag tycker om dig, det är inte rättvist! Först slita som en dåre och sen ligga utslagen...
Hoppas du hade fel och vaknade pigg och kry nästa morgon!
Min svärdotter fick magsjukan så jag stannade hemma från storstaden, inte bara därför men det blev den utlösande faktorn. Jag hade ändå mått dåligt av både bilåkandet och stressen, mår mycket bättre över en ledig kväll i ensamhet...
Ha en fin julhelg, hoppas du kryar på dig
Kramen
Kul med Bernhard Nordh, jag läste honom på 80-talet, kommer ihåg en som hette Fjällfolk

BrittMarie sa...

Usch då! Hoppas virusarna har blåst iväg nu. Jag vill önska dig en riktigt god jul, även om jag vet att du inte är så förtjust i julen. I alla fall verkar du ha en fin amaryllis att glädjas åt!
Kram

Arto sa...

Jag hoppas på en snabb tillfriskning, så att du kan få njuta av julhelgen.
Annars får du ta en liten gurgelwhisky, varm vetekudde och krypa ner under filten i soffan och bara lyssna till lugn julsång.
Krya nu på dig.
Mvh Arto

Ragnvi sa...

Meen...så du blev rejält sjuk...stackare! Säkert influensan! Jag har haft den några gånger i mitt liv och då blir man utslagen totalt!
Hoppas ändå att din jul blir så bra den kan bli...God Jul på dig o krya på dig!
Kramen!
Ragnvi

Jane sa...

Undrar så hur du har det, hoppas du mår bättre nu så du kan njuta av julaftonen och din ledighet.

Önskar dig en God Jul i alla fall! Sköt om dig och bamsekramar från bloggkompisen.

AnnaKK sa...

Hej och God Jul på dej!

Hoppas du åtminstone orkar slå på datorn idag, så du får se alla julhälsningar!? :-)

Krya på dej, och hoppas att du snart är på banan igen!

Kramar!!!

Mitt liv - Mina drömmar sa...

God Jul och Gott Nytt År önskar jag dig!

Stora kramen
Annica