fredag 7 december 2012

Dagens fynd och tips!

Såg idag en Distriktsköterska som hade så smarta vantar, var ju tvungen att ta reda på var hon köpt dessa. för det är precis vad jag letat efter.
Hör och häpna inköpta för 49 kronor på Rusta, jättesköna och ganska varma, och supersmarta just för fotografering, är ju svårt att knäppa med vantar på, och hon tyckte dom var jättebra för henne i jobbet, för då kunde hon hålla provrören som hon skulle lämna till oss varma i den "fickan" som blev när man vek upp!
Jag åkte direkt och köpte två par;)


Hoppas det blir kanonväder i helgen, vill kunna njuta lite av vintern!

Ha det så gott!

annette

8 kommentarer:

Pumita sa...

Vilka perfekta fotovantar! Nu är jag kanske inte nån fanatisk vinterfotograf men kan komma till användning i andra sammanhang också. Tack för tipset! :)

Paula i pörtet sa...

Jag kallar dem torgvantar, använder såna som är både och. De ser ut som vanliga fingervantar men har en extra vante ovanpå med avklippta fingrar. Men nu är det så kallt att jag använder fleecevantar när jag håller i sparken, den ger liksom extra kyla.
Filmen behövde roteras ett kvarts varv tror jag men nog såg jag ändå hur det såg ut. Jag verkar vara bland de enda i byn som njuter nu, de övriga tanterna bara klagar.,..haha
Ha en fin andra advent!/Kram

BrittMarie sa...

Det där var ett par riktigt smarta vantar. Även om man inte springer omkring med provrör i vantarna kan de säkert komma till användning :). Kanske något att skriva på önskelistan till tomten om
Ha en fin andra advent!

Pysselfarmor sa...

Jo de där är smarta! Har stickat några par och givit bort. Om vantarna är i ull så är de jättevarma.

AnnaKK sa...

Jag har samma modell av vantar när jag fotar nu när det är kallt. Helt perfekta! :-) Mina är så tunna så jag faktiskt inte behöver fälla upp "locket" och få fram fingrarna - det går fin-fint att känna och sköta kamerans knappar rätt igenom "tyget". Varma är de också, för de innehåller nån speciell ull (som jag just nu inte kommer på vad den heter). Priset på dem var dock lite högre än 49 spänn... <:-) (Det kostar att ligga på topp!? ;-D)

Kalkon låter som ett trevligt alternativ till julskinkan. :-) Men det där med att hitta svensk köttråvara börjar ju faktiskt bli ett verkligt problem... Iallafall när man vill ha något utöver det vanliga!? Ta bara vår skånska tradition att äta gås vid Mårten - gåsuppfödarna blir bara färre och färre, och snart lär man få nöja sej med en gås från typ Litauen. Men då är det slut-gåsat för vår del, det är då ett som är säkert! >:-I

Ikväll ska jag äta julbord. Kanske bäst att inte fråga varifrån maten som serveras där härstammar...? <:-) Eller om det ens ÄR vad det SER UT att vara!? Att färgad fläskfilé som såldes som oxfilé skulle vara den enda (eller ens den sista!) bluffen, tror jag nämligen inte på... :-I

Trevlig helg!!! :-D

Anonym sa...

Får nog ta mig en tur till Rusta...

//Bonnfrua på jobbet

Jane sa...

De där vantarna är toppen! Jag hade ett par (gröna jägarvantar) när jag arbetade som arkeolog. Kanonbra! Tror jag tar mig en tur till vår Rusta-butik och kikar efter sådana, jag med.
Här bara snöar det, hoppas på lite ljusare himmel idag så det går att fota. Har slut på bilder och kommer troligen inte att hinna med 365 Foton i år heller :) Men vad gör det, jag har anmält mig till nästa år igen, ha ha. Skam den som ger sig!

Della sa...

Sådana där vantar är fiffiga. Jag köpte ett par hemstickade i Nepal, men jag tycker de är lite för kalla för temperaturen just nu. Ska leta fram dem.