tisdag 25 december 2012

Alternativt Julbord;)

Ja, det här är väl ungefär vad jag "pillade" i mej under Julafton;)
Tyckte väl att det kändes ngt bättre igår på morgonen, men sedan blev det bara värre och värre, och med bara 38 graders feber borde man inte vara så dålig, orkade knappt att ta mej ur sängen, och huvudet bara sprängde och sprängde.
Tog kontakt med sjukvården och hamnade sedan på jourcentralen, där ställdes diagnosen bihåleinflammation, mystiskt att få det utan föregående förkylning tyckte jag, men så kan det tydligen bli, intensiv behandling med avsvällande plus penicillin, får hoppas det hjälper annars riskerar jag spolning av bihålorna.
Tycker nog att det skett en förändring redan nu, det sprängvärker just nu bara i tänderna!


Det enda som grämer mej just nu är att jag var tvungen att ställa in den "lilljul" som jag brukar styra med den 23;e, i år var det ju på en ledig dag och jag hade tänkt fixa till lite extra, vi är ett gammalt kompisgäng som brukar träffas då och i år var alla i stan vilket inte är så ofta.
Mår enbart illa när jag öppnar kylskåpet och ser all mat!

Varmt tack för alla hälsningar och tankar, har inte haft datorn igång någonting, hoppas kunna sitta kvar nu en stund och hälsa på Er!

God Fortsättning!

annette

10 kommentarer:

annette sa...

Jippi!
Nu har jag suttit upp i ca två timmar, kan bara bli bättre nu!

Ragnvi sa...

Morning o God Fortsättning på dig! Fy så trist att bli så sjuk precis vid jul! Hoppas det vänder nu!
Trafiken på E4:an igår var minimal...sköööönt! Hade gruvat mig så...
Kramen!
Ragnvi

Della sa...

Aj då , inte roligaste sättet att tillbringa sin ledighet på. Men det verkar som det går åt rätt håll nu, och jag önskar dig ett snabbt tillfrisknande. God fortsättning!

Pysselfarmor sa...

Fy 17 vilken julafton. Förstår att du inte haft någon matlust! Nu verkar det ju gå åt rätt håll så jag hoppas du blir kry fort nu så att inte all din lediga tid går till att vara sjuk. Men det är så typiskt på något sätt att när man börjar koppla av då blir man sjuk!

Nej så kallt är det inte hos oss tack och lov! Det pendlade mellan -27 -24 i två dagar och nu har det hållit sig runt -17. Om några dagar ska det bli litet mildare igen. Men bara det inte går under -20 och blåser så tycker jag det är okey. -20 söderut är "svinkallt" beroende på att luften är så fuktig. Klart det är kallt här också med det gradantalet, men det känns inte lika mycket "in i benmärgen" ;-))

Vi har inte sett ett människa mer än varandra - enda grannen är hos dottern i Stockholm. Plogbilen och två bilar är det som rört sig på vägen. Lugnt och tyst - såååååå skönt må jag säga. Behöver denna andningspaus just nu.

Krya på dig och om du har lust att fördriva tiden kan du titta på änglahåret som ramlat ner i natt på granen. ;-)

Bonnfrua sa...

Det är allt tur att den därFlemming kom på det här med PC! Skönt ändå att du fick lite medikamentet och kroppen börjar återhämta sig.

Vi hade jul hos mina föräldrar igår med mina syskon o deras familjer, så vi blandade baciller där då minstingen var rejält genomförkyld.

Tyvärr blev kameran kvar hos mina föräldrar... Inte så smart. För nu när jag är färdig med utmaningen ser jag massor av motiv att fota! Mystiskt... :-)

UllaMona sa...

God fortsättning på julen och God Bättring. På den gamla "goda" tiden när jag jobbade på öronpol gjorde vi många många bihålespolningar, inflammationer utan förkylning i bihålorna är faktiskt inte så ovanligt.

Nu ska jag anart åka hem och njuta av julledighet i 2 dagar sedan blir det helgjobb igen.

Kram

AnnaKK sa...

Frukten ser iallafall inte helt fel ut... :-) En diet åt det hållet skulle jag kunna tänka mej nu - blir inte heller så jättesugen på all julmat som är kvar i kylskåpet (fast att vi har ätit och ätit och ätit) och lixom bara väller ut mot en när man öppnar dörren. 8-X Tyvärr hänger det tre nyskjutna vildsvin ute i verkstaden, så det är nog ingen större idé att ens tänka på att bli vegetarian just nu... <:-) (Men som tur är så ska de övriga i jaktlaget i första hand ha köttet från dessa grisar. De hamnade hos oss främst för att vi är de enda som kan härbergera slaktkroppar på en frostfri plats, tills det blir dags för styckning).

Hoppas alla övriga medikamenter på din bild gör snabb verkan, så du kan ta igen lite av det missade firandet till nyår istället - eller nåt sånt!? :-)

Ha det så bra du bara kan!!!

Arto sa...

Hej. Trist att det skulle bli så här inför och under denna helg. Hoppas att allt blir bra. Krya nu på dig och ta det lugnt så att kroppen får en chans att återhämta sig.
Ps det var värmande både ut och invändigt i paketen ;) ds
Med vänlig hälsning, Arto

Mitt liv - Mina drömmar sa...

Men uschan då! Men det är väl typiskt...! Själv var jag livrädd för magsjuka precis innan vi skulle åka. Men som tur var klarade vi oss!

Krya på dig
Annica

Inger Maryissa sa...

men vad trist att du blivit sjuk och dessutom fått bihåleinlammation.
och kan tänka mig det gör ont...
Hoppas du mår bättre nu och att medicinerna hjälp.
kramar