måndag 26 november 2012

Vad göra i mörkret och regnet!

Aldrig mer skall jag ta semesterdagar i november och tro att det skall vara väder för att vara ute i, ja jag vet att det finns kläder,men.......
För att göra en kort sammanfattning av den senaste veckan så har det varit så här, sjuk i början av förra veckan, jobbade två dagar, sedan ledig fr.om fredag t.om imorgon, skitväder har det varit, trött har jag varit, sovit och läst mesta tiden!
Så nästa gång jag tar semester den här årstiden är det semester utomlands som skall planeras!
 Köpstoppet har jag avbrutit, ny ljusstake till köket blev det, men inte blev det roligare för det, fast det var en trevlig sak med "staken", fanns en "bottenplatta" där jag kunde få användning av en del samlade stenar att "pynta" med, inga tomtar här inte!( Möjligtvis på Julafton)
Datorstrul har det varit, tror inte den heller trivs i det här vädret, nu verkar det fungera,troligtvis strular det på onsdag igen, för då kan jag inte ringa supporten;)



Läst en del om miljö och klimat senaste dagarna, är det sådant här väder vi skall få året runt framöver så tänker jag flytta antingen riktigt långt norrut eller långt söderut för det här klimatet är omänskligt!
Min egen teori om allt regn som kommit under hösten och som bl.a gör en del vägar ut till naturen oframkomliga, är att all is som smälte på Grönland i somras nu kommer till oss i form av regn!
Väldigt upplyftande inlägg, det bjuder jag på;)
Ha det gott!
annette

6 kommentarer:

Pumita sa...

Så mysigt det ser ut på din bild! Om jag var du skulle jag krypa under en filt i soffhörnet och läsa en bra bok. :) Fast jag förstår mycket väl hur du menar, skulle inte planera för hemsemester i november och det inte var ngt speciellt.

P.S. Jag håller med du, inga tomtar. Mina s.k. adventsljusstakar är svarta träbågar. :)

Pumita sa...

OM det inte var ngt... menar jag. Dags för John Blund, tror jag.

AnnaKK sa...

Jag har också unnat mej lite nytt till advent - ska det bli nåt ljus i mörkret så får man allt hjälpa det lite på traven! :-) Så fyra gigantiska blockljus på en ganska stor fyrkantig ljusbricka är det som gäller här. Har inte kommit på nåt att dekorera brickan runt ljusen med ännu, men det får väl bli nåt slags naturmaterial...

Synd att det kändes som bortkastade semesterdagar... Men jag förstår dej, med tanke på vädret! :-I Man försöker ju att vara så väderoberoende som det bara går, men det finns ju faktiskt gränser. Suck...

Svar: Japp, trikinprovet var okej. Men det lär nog dröja innan vi smakar på den här grisen - har fortfarande kvar ett antal köttbitar från vildsvin som har skjutits tidigare, så de får väl förbrukas först... Just nu puttrar grytbitar från en älg skjuten förra hösten på spisen. Blir kvällens "festmåltid"! :-)

Anonym sa...

Ser ut som en perfekt ljusstake till dig!

Kram tott

Bonnfrua sa...

Trist med datorstrul, sjukdom och pissväder!!!! OCh detta på semestern. hm, inte kul alls.
Men vår helg var riktigt rolig med kalasande och annat, bilder ligger laddade. I år har det varit seeeegt med 366:an, förra året var jag ju klar så här dags. Suck.

Men när det regnar kan man med gott samvete vara inne och plugga (eller inte...) önskar att jag hade tid att läsa, fast inte om miljöförstöring utan lättlästa böcker, eller för all del en deckare. Inte om samtalsmetodik och annat skolrelaterat!

Paula i pörtet sa...

Jag igen, läser just nu en deckare, en finsk författare (!) som heter Helaren. Den utspelas efter miljökatastrofen blivit ett faktum, det är översvämningar överallt och folk flyr från land till land. Ingen munter läsning, o sen ser jag i tidningen idag att vattennivåerna stiger mycket snabbare än vad experterna förutspått...jag gör alltså som du, vi träffas antingen i Korpilombolo eller i Afrika, hihi