tisdag 27 november 2012

Så här är det;)

Förutom att det inte är regn på bilden så ser det mer eller mindre ut så här dygnet runt numer, ja på natten är det kolmörkt förstås;) 
Har vräkt ner regn flera dygn i rad nu, läst på nätet idag att vi skall få sådär 10-20 grader kallt med början nu onsdag-torsdag, funderar allvarligt på att ta fram långfärdsskridskorna, för det lär bli iskana överallt, är nog det enda tänkbara färdmedlet då det inte hinner torka upp innan kylan kommer!

Uppdatering kl 18.00, tror inte jag överdriver om regnandet, den här rubriken fanns nu på Webbvarianten av Norrköpings Tidningar!

Översvämning stängde E4

Norrköping
E4 har stängts av i båda riktningar söder om Norrköping på grund av översvämning, rapporterar polisen i Östergötland på sin hemsida. Trafikverket har personal där och trafiken leds om via mindre vägar.
 

Det är i höjd med Melby som vägen är värst drabbad.
- Det var visst en halvmeter vatten på E4 där, säger Lars-Göran Nilseryd, länsvakthavande polisbefäl.
Trafiken leds om via Kimstad - Norsholm i båda riktningar. Trafikverket har personal på plats.
Det är i nuläget oklart hur länge vägen kommer att vara avstängd.
Även Väg 215 mellan Skärblacka och Göstad har drabbats av översvämning på vägbanan. Bilförare uppmanas att köra försiktigt
Det har oxå hänt en olycka med flera bilar inblandade, vattenplaning!?


Ha det!

annette

13 kommentarer:

Jane sa...

Lika mörkt och murrigt här fast det har inte regnat idag, som tur är. I morgon väntas det snö så nu har jag plockat fram snöborsten till bilen. Det är faktiskt inte så många veckor kvar innan det vänder - jag tror det är 21 december - sedan blir det bara ljusare :) Lite ledighet på det ... kan det bli bättre?

annette sa...

Jane, synd inte vändninngen kommer tidigare,för den 21 december går världen under enligt Mayakalendern;)

Pumita sa...

Vattenskidorna verkar vara ett hett tips! ;)

annette sa...

Pumita,inte om det fryser på:)

Bonnfrua sa...

Jahaja, imorgon ska dubbdäcken på innan torsdagens färd till skolan i Jönköping!

Det blir lite långt att ta skrillorna dit, så hellre dubbdäck, helt klart!

annette sa...

Bonnfrua, jag skall till Sörping tors-fred och jobba, dubbdäck påsatta idag!

Jane sa...

Ha ha, tänkte inte på Mayakalendern, då fixar det sig med det mesta :)
Har "häcken full" just nu eftersom jag ligger efter med det mesta; planeringar, omdömen och betyg samt samtal ... Det skulle inte bli så här i år hade jag tänkt mig ... hinner inte ha något privatliv, undrar bara när jag ska hinna ta ut all extratid som görs :/ Får väl pusta ut i jul.

annette sa...

Jane, Du ser allt ordnar sig, men synd om Du inte hinner ta ut övertiden;)

AnnaKK sa...

Men hu... Först så mycket regn, och sedan värsta köldknäppen på det... Jo, man tackar! Långfärdsskridskor låter verkligen inte alls långsökt... 8-X

Även här ska det väl slå om till kallare väder mot slutet av veckan, eller om det till och med redan är idag kylan ska börja smyga sej in!? Men ännu så länge står det +5 på utetermometern. Skönt! Och det regnade inget igår, och inte än så länge idag heller. Ska nog passa på att gå en sväng nu under förmiddagen, för blir det sen både kallt och snö lär väl powerwalkandet så att säga gå lite i sta...? <:-)

Jag tog 700:-/st för fotona jag sålde. Kändes redan vid första mailkontakten att det var en seriös förfrågan och att de skulle betala. Men det var ju svårt att veta vad man skulle ta, speciellt som jag då inte hade kvar bildfilerna i original... Blev närmast ganska överraskad av att tryckeriet ansåg att fotona trots det höll tillräckligt hög kvalitet för att kunna tryckas på det vis/i det format som det var tänkt. :-) Nu lär jag väl aldrig få se broschyren, men det hade onekligen varit kul att få göra det.

annette sa...

Anna, lite synd att Du inte får se broschyren, jag fick tidningen där min bild fanns med, och så stod mitt namn som fotograf under bilden;)

AnnaKK sa...

Hej där! Hoppas det inte var allt för kaotiskt väder hos dej i morse, utan du kunde ta dej till jobbet på ett tryggt och säkert vis!?

Jag tror faktiskt inte jag har hört en enda väderleksprognos idag faktiskt - men det är nog ett undermedvetet val att slå dövörat till mot såna just nu... <:-I Jag menar; Det räcker ju med att titta ut - så ser man de små otäcka snökornen yra omkring i blåsten... Hua! (Fast nu har det blivit mörkt, så nu slipper man se dem - kan ju rent av försöka inbilla sej att de inte finns!? ;-D)

Paula i pörtet sa...

Hoppas ni också fått vitt och vackert nu, skridskor vete sjutton om jag skulle ta mig fram på, men spark och broddar funkar bra. Vi hade också olyckor, två långtradare krockade 3km utanför byn, det är långa sega backar och halt var det. Hasse var då på hemväg men hade blivit varnad på radion så han tog det lugnt. Polis fanns på plats.
Kramen

Bonnfrua sa...

E4an söderut var välsaltad o bar idag. Hur var din trafiksituation?