lördag 17 november 2012

Lördagsnöje;)

Hade väl egentligen ingen plan för dagen, hoppades givetvis på sol, men solen verkar ju mest lysa i veckorna när jag är "instängd", så istället blev det en genomgrå dag då jag förutom en lång promenad tog tag i detta med städning;)
Har städat hela köket inifrån och ut torkat alla skåp,rengjort spisen/ugnen, frostat av frysar, rengjort kylar, lagt ner lite extra på övriga städningen, torkat alla golv, t.om.  "knä"torkat en del typ badrum och kök.
Tänkte väl att avbryta det hela efter ett tag, men sedan kom jag på att jag har minisemester ihop med nästa helg, och då gick det så lätt att fortsätta, för oavsett väder eller vad jag hittar på så vill jag inte ha städning på schemat då;)
Varmt tack till alla företag som förser mej med en massa bra rengöringsmedel, finns främst en artikel jag fullständigt älskar att använda i köket och det är anti-fett, underlättar enormt vid spisen, fläkten och skåp nära spisen.
Säkert är inte alla så miljövänliga, men ibland så tillåter jag mej att använda lite annat än såpa som jag oftast använder till det mesta.



Nu skall jag njuta av lite god mat och ett glas rött, tror jag kommer att sova gott inatt och framförallt vakna imorgon med vetskapen om att jag "måste" inte göra någonting, inte ens laga mat behöver jag göra, hittade en del vid avfrostningen av frysarna som är tillagat och bara att värma till luncherna i veckan;)
Ha en fin lördagskväll!
annette

9 kommentarer:

Jane sa...

Åh, det måste kännas skönt att ha allt det där gjort innan jul! Måste ta mig i kragen och börja så smått ... har faktiskt orkat pallra mig ner till tvättstugan idag (var så illa tvungen) men kom därifrån genomsvettig. Fattar inte att man kan tappa flåset så otroligt efter en förkylning. På måndag ska jag "jaga ungar" igen så flåset lär väl bli bättre snabbt :)
Fick förfrågan om jag skulle haka på 365 Foton för nästa år ... vad tror du jag svarade?!? JA - kan ju inte låta bli :) Vi får väl se om jag hinner med årets först kanske, hrmmmm.
Nej, nu väntar en kopp té och en kvällsmacka. Ha det bra!

Pysselfarmor sa...

och jag städade hela huset under hösten så jag sitta och glo nu :-)) Dessutom åker vi upp till gården över jul och nyår - sönerna med familjer kommer att tillbringa julen med sina svärföräldrar. Ska himla skönt att vara däruppe i den totala tystnaden i 16 dagar :-))

just det jag har anmält mig till nästa års 365 :-))

Ragnvi sa...

Morning! Jisses sicken energi du hade! Jag gör det bara när jag absolut måste...har utvecklat nån sorts allergi mot städning tror jag...hade det som yrke i 13 år...
Undras vad det är med Kommun o broar...även här byggdes det en ny mitt bland många andra!
Kramen!
Ragnvi

BrittMarie sa...

Med dessa färgglada fina städmedel, måste det gå som en dans att få det fint hemma! Då kan du ta vara på din lediga tid bra. Så smart du är :)
Kram

Pumita sa...

Här var det arsenal så det räcker! Kan du inte komma hem till mig och städa också. ;) Neej, bara på skoj, skulle aldrig släppa in nån som ska städa. Hellre lite skit i hörnen isf.
Ha det!

UllaMona sa...

Känslan när man städat klart är skön...min vecka har gått i städandets tecken, först in och sedan ut. Instädningen får jag faktiskt en slant för...och det känns bra.
Nu har jag landat lite i den nya lgh och jag tror att jag kommer att trivas bra...lite mindre och billigare. Nu längtar jag efter att åka upp till fjällstugan.

AnnaKK sa...

Längtar faktiskt inte minsta lilla tillbaka till mitt forna jobb när jag ser bilden - som hade kunnat vara tagen i mitt skåp där! ;-)

Låter härligt med en liten minisemester igen till helgen! Håller tummarna för lite fint väder igen då. :-)

Bonnfrua sa...

Oh så gôtt att ha´t storstadat näe en kommer hem från jobbet! Är ledig nu i 1½ v!!!! Adventsstädning står på schemat då, efter en 40 + 40-årsfest. Har låååååååååååånga listor på vad som ska göras, inhandlas, kommas ihåg osv till på lördag.
Sedan, nästa vecka får skurhinken jobba här med, mer än i vanliga fall, för se till jul blir det bara normalstädat här, det ser allt schemat till.

Kommunssk:n i N-ping med högst lön har enl vårt "fack" vad den med lägst lön har hos oss i väster. Tragiskt!!!!! För så välbetalda är vi inte!
Men det r ju inne att bygga broar, även bildligt menar jag.

:-)

paula sa...

Hej!
Anti-fett ska testas helt klart, för den är väl drickbar???
Datastrul för mig men hoppas det löser sig snart. Nu har du snart minisemester!
Kram