fredag 30 november 2012

Advent i den lilla staden.

Vintern och 1:a Advent verkar sammanfalla i år, jobbat I Söderköping idag och det har snöat lite lätt hela dagen så jag tog en kort fotopromenad innan jag åkte hem.
Efter allt regnande så välkommnar även jag snön och lite kyla, för det blir så mycket ljusare då, och som alltid så har Söderköping en väldigt vacker gran, undrar vart dom får tag i dessa granar, här i stan brukar det vara lite snett och galet, skall bli kul att se imorgon hur vår Norrköpingsgran ser ut!





Önskar alla en fin 1:a Advent!

annette

7 kommentarer:

Bonnfrua sa...

Tom en stjärna har de i toppen!
Min svåger är fr Sörping, så den stan är mer bekant för mig än Norrping. Önskar dig en en skön helg!

BrittMarie sa...

Tack för stämningsfulla bilder. Söderköping är en väldigt mysig stad!
Ha en fin 1:a advent du med!

Pysselfarmor sa...

ååå så vackert - som en sagoidyll!
Skönt med snö om du frågar mig - blir så mycket ljusare. Vi har det vitt och fint i Tumba, men i sta´n är det slaskigt.

Ha en skön första advent!

AnnaKK sa...

Jag har varit i Söderköping en enda gång, för massor av år sen - och ända sedan dess har jag velat tillbaka igen, för där var så himla fint och mysigt! Då var det sommar, men staden ser lika trevlig ut i vinterskrud av dina foton att döma. :-)

Granen som står på torget i Älmhult var det reportage om i tidningen häromdagen, så var den kommer ifrån vet jag. Den hämtades i en helt vanlig villaträdgård, eftersom ägarna tyckte att den hade växt sej alldeles för stor där. :-) Men så brukar det inte gå till - det var t o m första gången den hade hämtats på så nära håll.

Jane sa...

Vilka underbara bilder - riktig adventsstämning :)
Här har det snöat och snöat ... och snöar fortfarande. Plötsligt blev det vinter :) Igår var det hemskt att köra till jobbet, becksvart, oplogat och idel idioter som tycker att man kan köra fortare än 80 km som man ska. Är tvungen att svänga vänster på stor väg och där har de precis gjort en "avsvängningsfil" för att minska olycksrisken ... tyvärr syntes inte den i all snö så mötande trafik körde där. Höll på att bli påkörd bakifrån trots att jag satte på blinkers i god tid och allt. Vansinnigt! Jag har kört bil i i snart 40 år, så gott som varje dag - upphör aldrig att förvånas över alla dumskallar i trafiken som inte kan hålla avstånd när det är halt och dålig sikt.
Ha en fin adventshelg!
Kolla här:)
http://www.merjuligavle.se/Bocken/Bockenkamera/

Ragnvi sa...

Himmel o plättar vilka underbara foton!!! Och ljusstaken du köpte..jättefin!
Senaste veckan har tillbringats i sjuksängen här..genomförkyld...suck! Idag har vi 15 minus o så mycket snö! Orkar jag ska jag försöka gå ut en stund....vet snart inte hur man gör!
Kramen!
Ragnvi

Paula i pörtet sa...

Hej! Rodnar och berättar skämmigt att jag var tvungen att googla på Söderköping och se var det låg! Inte alls långt från Norrköping, vilken logik, hihi. Gammal vacker bebyggelse vad jag kan se, ser mycket trivsamt och trevligt ut!
Vi har haft rysligt kallt men det lättar nu då kvicksilvret bara visar 17 kalla. Tack vare att det är vindstilla och soligt så har det ändå varit ljuvligt att vara ute och Blinka formligen dansar fram!
Hoppas din vecka startat bra, är du ledig över jul?
Kramen